Marihuana a Tachykardie
Mr.Srdcař
Dobrý den. Donedávna jsem byl občasným uživatelem konopí. Nic extrémního, jen občasné víkendové uvolnění. Vše změnil začátek tohoto týdne. Měl jsem ráno dvě kávy a jointa. Zhruba po deseti minutách mi začal stoupat tlak, přibližně o 10 tepů každých pár minut. Když se dostal na 160 tepů, připadal jsem si vzhledem k přicházejícím křečím jako při infarktu a zavolal si RZ. Nikdy jsem s kouřením MJ problémy za svou dlouholetou praxi neměl, proto jsem přisuzoval onu nehodu nepřiměřené konzumaci kávy. Mojí zkušenost umocnil o pár dní déle opět pokus s THC. Druhý srdeční kolaps ukázal, že kafem to rozhodně nebylo a moje tělo tedy reaguje intoxikačně na kanabinoidy už při požití sebemenší dávky. Momentálně prožívám moc psychicky náročné období - docházím na terapie a trpím depresemi i sociálním krachem. Moje otázka tedy zní: Co se to ve mě najednou převrátilo, že moje tělo nebere marihuanu jako přítele? Dává mi tím najevo, že s touhle látkou a jejím užíváním (i když mi obrovsky pomáhala zlepšit psychický stav) je nadobro konec? Nebo to může být výsledek aktuálního psychického vypětí, které si THC stav prostě přebere po svém a po vyléčení psychických problémů bych mohl dál pokračovat v občasné konzumaci? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že si částečně sám na dotaz odpovídáte. Pravděpodobně se jedná o kombinaci faktorů a především to souvisí s psychickým stavem. Píšete, že prožíváte velmi náročné období, využíváte psychoterapeutickou pomoc. Psychické potíže se projevují nejen v "duši", ale i v těle, jste víc ve stresu, možná moc nejíte, nespíte, organismus je celkově přetížený a pak se mohou vyskytovat takové netypické reakce. Marihuana může způsobit zvýšení srdečního tepu a tachykardii i za normálních okolností, nyní jste k tomu zřejmě citlivější. Přestože jí kouříte dlouho a máte s ní zkušenost, tak intoxikace konopnými drogami může probíhat nevyzpytatelně, i když si myslíte, že ne. Zvláště v okamžiku, kdy člověk cítí psychicky špatně, tak může marihuana tyto stavy spíše zhoršit a umocnit. Byla bych velmi opatrná s tvrzením, že Vám pomáhá či pomáhala "obrovsky zlepšit psychický stav", protože na jedné straně Vám sice může krátkodobě ulevit, ale z dlouhodobého hlediska je to berlička a problémy neřeší, spíš potencuje. Nevím, zda berete nějakou medikaci (antidepresiva), pokud ano, tak bych se užívání marihuany vyhnula na Vašem místě obloukem, a pokud možno i alkoholu. Nedokážu posoudit, zda si v budoucnu budete moci marihuanu dát, aniž by se projevily podobné potíže. Každopádně bych doporučila, abyste ji teď nekouřil přinejmenším do té doby, než se dáte trochu do pořádku. Tím nemyslím čtrnáct dní, ale spíš pár měsíců. Držím palce a věřím, že všechny potíže zvládnete. Buďte na sebe opatrnější.