marihuana a změna osobnosti
Bob
Vlastně ani nevim,jestli bych se mela psat.Kourim kazdy den marihuanu,nekolik jointu,nekdy i pet,nekdy jen vecer a v noci,nekdy i pres den.Ztratila jsem diky tomu kontakt s mnoha prateli,ale nasla nove,kteri jsou ted pro me ti,kdo vi,co se svym zivotem,maji recept na pohodu.Mam pocit,ze jsem konecne prisla na to,jak chci zit.Jsem z marihuany unesena,mozna je to tim,ze ji kourim teprve rok,i kdyz opravdu kazdy den a skunky,mozna to prejde.Da se takhle vubec zit?Jak dlouho to muze vydrzet?Nejsem jenom casovana bomba?Proc vlastne potrebuju marihuanu,kdyz jsem mlada,hezka,chytra vysokoskolacka?Proc nemam navzdory tomu,ze si tyhle svy vlastnosti uvedomuju,zadny sebevedomi?Opravdu nevim,jestli sem vsechny tyto dotazy patri,ale zkousela jsem psychologa a k nicemu to nebylo...porad me trapi pochyby,jestli me lidi kolem me nepodvadi,nelzou,nepomlouvaji...teda ne porad,ale obcas,kdyz pochybuju o celym svete.Nedavno jsem si konecne priznala,ze muj tata pije.Uz je na tom zdravotne i psychicky spatne,nema praci,dluzi penize...nadava a urazi mou mamku,nejlepsiho cloveka na svete.Ja mamce taky ublizuju tim,ze vi,ze kourim marihuanu (a to nevi o houbach a hasi),je zdravotnice, a tak to vidi jinak.Hlavne nema o marihuane moc informaci a kdyz ji chci neco dat precist z internetu,rekne,ze to psali fetaci..ale snazi se,diva se v televizi na nejakej porad o drogach,kde se radi rodicum..no spis desi se tam rodice.Diky tomuto poradu me uz vidi zavislou na heroinu nebo tak na necem..mne to pritom pripada,jako kdybyste tvrdili cloveku,ktery si zapali cigaretu,ze od cigarety prejde na tvrdy alkohol a bude z neho alkoholik.Tak daleko mi pripada trava od tvrdych drog.Nikdo z mych kamaradu je nebere a nikdo mi to nenabizi.Je trava fakt tak spatna vec?Podle toho,co ctu na podobnych strankach jako je vase,to neni tak hrozny.Zavislost je skoro nulova v porovnani s alkoholem...zdravotni nasledky taky.Děkuji za odpověď...

Odpověděl: Dana Pěčová
Závislost na marihuaně není zas tak nulová, ale jiná, než na alkoholu. Také marihuana není tak nevinná, jak se tváří. Například při dlouhodobém užívání dochází k úpadku osobnosti, k demenci. Předchází tomu ztráta krátkodobé paměti, bolesti na hrudi a akutní paranoidní psychoza. Nevím, zda život o kterém píšete s receptem na pohodu není jen iluze. Píšete, že jste mladá, hezká, chytrá VŠ a přesto nemáte žádné sebevědomí. Víte, marihuana vás možná po nějakou dobu uchrání od trápení se s problémy, ale vybírá si postupně svou daň. Také píšete, že jste byla u psychologa a nepomohlo to. Těžko říct, s jakou představou jste tam šla a jaká očekávání se vám nenaplnila. Zkuste nad tím ještě popřemýšlet a psychologickou pomoc zcela nezavrhovat. Pokud byste si o tom chtěla popovídat, můžete zavolat do Denního stacionáře na tel.02/ 20 80 31 30.