valetol
jarca
Dobry den,mam kamarada a ten bere 9let valetol v kuse,dneska je na tom tak ze sni celou krabicku za den,zacal ho brat kvuli bolesti zad,pry kdyz si ho nevezme tak nemuze ani vstat s postele,kdyz si vezme tak e mu fajn ale na chvilku tudis musi spolikat celou rabicku za den,muzete mi poradit jak mu mam pomoct??aby ten valetol uz nebral,rikam mu ze to ma asi psichycky,at si je normelane nevezme a lezi ze ho prestanou bolest zada,ale nechce,uz mi stim valetolem hrozne leze na nervy.prosim o radu,je mozna zavislost na valetolu?a jak ho prestat brat?dekuji,myslim ze uz ho ani ty zada neboli jen ten valetol mu to dela.diky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co popisujete je klasická léková závislost - zvyšující se dávky, neschopnost vzdát se léku, neochota to ani zkusit a neřešení příčiny, ale důsledků. Stejně jako s jinou závislostí by se s ní také mělo nakládat. Je tedy třeba řešit příčinu - jednak bolesti zad a jednak všechno ostatní, od čeho kamarádovi Valetol pomáhá (třeba i osobní problémy). Hlavně ale musí on sám chtít. Pak - pokud by sám nebyl schopný lék vysadit, což je dost pravděpodobné - se obrátit na lékaře(pochybuji, že mu někdo takové dávky předepisuje, možná víc lékařů najednou? pravděpodobně tedy kvalitní lékařskou péči v tomto směru nemá), který by mu pomohl vyabstinovat a situaci řešit vhodněji.