Hypnogen a alkohol
Efik
Dobrý den Chtěla jsem se zeptat, za jak dlouho je možné požití alkoholu po užití Hypnogenu, Asentry a Rivotrilu.A jestli je při vynechání tablety a pití nějaké riziko. A jak je to s řízením motorových vozidel. Mnohokrát děkuji, Efik

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte naprostou pravdu. Alkohol není dobrý ani na schizofrenii samotnou, ani na léky, které ji mají léčit. Už vůbec ne na hypnotika, léky na spaní. Je to nebezpečné pro celkový psychický stav, obzvlášť pokud je léčba na začátku a ještě není úplně jasné, co u konkrétního člověka kombinace léků udělá, jak mu "sedne". Naprosto nevhodná je tahle kombinace, pokud se objevují sebevražedné myšlenky či pokusy. Alkohol většinou v první etapě deprese potlačuje, ale brzy má opačný účinek a není nikdy jasné, kdy tahle změna přijde. Co se týče řízení, je třeba, aby řekl lékař, zda je možné, podle stavu pacienta a dávek léků. Po kombinaci hypnotik s alkoholem bych řízení auta výrazně nedoporučovala. Lékař, který všechny tyhle léky předepsal by měl vědět o tom, že jsou kombinovány s alkoholem, může to být velmi nebezpečné.