Jak dostat feťáka do léčebny
mamoulian
Dobrý den, můj bratr je těžce závislý na pervitinu. Lže, krade, bere 3x denně nitrožilně. Po dobrém jsme ničeho nedosáhli a trvá to už přes rok. Chci se zeptat, jestli v naší zemi existuje způsob jak takového člověka dostat do léčebny tak,(uzavřené - utekl po dni z Hradiště i Bílé vody) aby z ní nemohl svobodně odkráčet kdy se mu zachce. Začíná být nebezpečný svému okolí i sobě. Prosím poraďte.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, bohužel Vás asi zklamu tím, že napíši to, co jste už nejspíše slyšeli v léčebnách. Není možné někoho dospělého nedobrovolně zavřít a vyléčit ze závislosti - bez jeho vlastního rozhodnutí a přičinění. Pokud je fyzicky nebezpečný okolí anebo sobě, můžete zavolat "rychlou" ZS. Jakmile tento stav ustane, může opět podepsat revers... Rozhodnutí brát/nebrat má v rukou pouze on sám. Vy mu můžete pouze částečně a omezeně napomoci v rozhodování. Píšete, že jste to zkoušeli po dobrém. Předpokládám tedy, že Váš bratr opakovaně slyšel, že Vám na něm záleží a že Vám není lhostejný. To je totiž jedna z mála věcí co můžete udělat. Říci mu to - pokud to tak cítíte. O soužití s bratrem toho bohužel píšete velmi málo. Přemýšlím totiž nad tím, jak Vám dále poradit. Jestli krade u Vás doma, něco by s tím možná šlo udělat. Pokud chcete, napište více, případně Vás mohu odkázat do nějakého zařízení. Komunikace "tváří v tvář" bude rychlejší a efektivnější než po internetu. Mějte se. TH