Může braní antibiotik cefzil v době hiv testu ovlivnit výsledek?
Leopardice
Prosím mám dotaz v době testu na hiv, jsme měla angínu brala antibiotika cefzil mohlo to ovlinit výsledek testu? Vyšel výsledek, že jsme zdravá,,ale můžu být jistá? Moc vám děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užívané léky, včetně Vámi uváděných antibiotik, nemají na výsledek HIV testu žádný vliv. Pokud je výsledek negativní, tak je to v pořádku. Samozřejmě záleží na tom, zda jste provozovala nějaké rizikové aktivity, jak dlouho po poslední rizikové zkušenosti (např. nechráněný sex nebo sdílení injekčních stříkaček) jste se nechala testovat... Test spolehlivě určí, zda jste se nakazila nebo ne až s odstupem dvou až tří měsíců od poslední rizikové aktivity. Pokud jste se nechala testovat za takovýchto podmínek, tak byste měla být bez obav. Pokud tyto podmínky dodrženy nebyly, tak by bylo vhodné se za nějakou dobu nechat přetestovat. Více informací o HIV a testování se dozvíte např. na ww.aids-hiv.cz, kde je i kontakt na bezplatnou telefonickou poradenskou linku zaměřenou na HIV/AIDS. Pokud byste měla nějaké pochybnosti, jistě Vám poradí.