jak poznam že moje dítě kouří marihuanu?
Kacikova
Našemu synovi je 16 let a máme podezření,že kouří trávu,ale nejsme si jisti.Vzniklo to tím že mu kamarád přes icq poslal zprávu a ta zněla takto....zítra jedem chcete něco???? Dlouho neodpovídal a přišla mu další zpráva....2 g za 300... to bylo docela zděšení.Když jsem si dala pár věcí dohromady...začla jsem mít podezření jak se říká že v tom jede.Nevim co mám dělat zatim jsem mu to neřekla a neví jak se ho na to zeptat.Poslední dobou má zameškané hodiny ve škole...vzdal se fotbalu najednou a hraje ho od šesti let a má velký talent a taky se začal kamarádit s hochem který se nám vůbec nezamlouvá.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je docela možné, že Váš syn kouřil anebo kouří trávu. Doporučil bych ale zachovat chladnou hlavu a situaci nijak radikálně neřešit. Napadá mě otázka, co myslíte tím "že v tom jede" a jaké máte informace o marihuaně, rozdílech mezi experimentováním, občasným užíváním a závislostí (rozhodně neplatí, že experiment či občasné užívání během dospívání vede nutně ke zdravotním, psychickým problémům, závislosti, přechodu na jiné, problematičtější drogy apod.). Pokud je pro Vás marihuana víceméně neznámým nebezpečím, koukněte na naše stránky na rubriku o cannabis, případně na web drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti). Média - zejména bulvární - občas uvádějí neseriózní informace. To co popisujete - zameškané hodiny, konec dosavadních koníčků, noví kamarádi může být pro věk 16 let celkem běžné. I bez drog. Pokud chcete se synem na téma marihuana mluvit, citace jeho icq zpráv nebude ideálním začátkem. Nejspíše bude naštvaný, že nerespektujete jeho soukromí a naruší to vzájemnou důvěru. Troufnu si říci, že ani zákaz nového kamaráda nezabere. Asi jediné, co můžete nyní udělat je zkusit si otevřeně popovídat o Vašich obavách. Avšak bez odsuzování, moralizování či malování katastrofických scénářů, ke kterým vůbec nemusí dojít. Přeji hezký den. TH