poraneni pri nitrozilni aplikaci
tosemja
prosim potrebuji poradit jak lecit poraneni zil?pri aplikaci patrne zila praskla a na ruce se rychle vytvoril otok. Do zil se dostala cast roztoku a asi zbytek roztoku sel mimo zilu pri nejmensim pohybu jehly!otok je velmi teply na dotyk,pravdepodobne se mi hure prokrvuji prsty na teto ruce(jsou velmi studene).prosim poradte mi alespon naky odkaz na kterym najdu rady ohledne tamatu problemove aplikace...nemohl jsem nic najit. dekuji moc za Vaší pomoc

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, s tímhle fakt asi radši na pohotovost. Může se jednat spíš o infekci z nečisté aplikace. Kdyby Vám praskla žíla udělala by se pořádná modřina o té nepíšete. Absces je horká boule, kulovitého tvaru, ohraničená - ta se dá léčit buďto mastmi v horším případě chirurgicky. Nebo flegmóna pokud je oteklina nekulová, roztažená po ruce, neohraničená. Každopádně být vámi s tím moc neotálím a běžím s tím k doktorovi. Bude chtít vědět jak se vám to stalo. Řekněte mu to. Hlavu Vám neutrhne, ale bude vědět jak vás správně léčit. Pokud je to flegmónová infekce dostanete asi antibiotika. Neléčená flegmóna může vyústit v otravu krve.... Neléčený absces také a ještě můžete příjt o končetinu. Jinak stránky ohledně bezpečného braní naleznete zde: anypositivechange.org Jsou sice v angličtině, ale obrázky jsou tam docela jasné.