TSB
Pavlina
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli nevíte něco o droze, která by si měla jmenovat tusibi-TSB,nebo snad 2CB? Existuje vůbec něco s tímhle názvem? Díky za odpověď Pavlína

Odpověděl: Bára Orlíková
Ano, existuje látka 2C-B (4-bromo-2,5 dimethoxyfenethylamin), je to jedna z nových syntetických látek, které se užívají pro své psychotropní účinky. Obvyklé účinné dávky se pohybují od 10-35 mg, ale jsou popsány případy kdy bylo užito i okolo 100 mg. Účinky 2C-B jsou dávkově velmi senzitivní. Nízké dávky mají většinou mírné účinky, často provázené negativními symptomy(zvracení, průjem, pocení, třes apod.), ve středních a vyšších dávkách se projevují zejména účinky entaktogení a v těch nejvyšších dávkách je výrazný halucinogenní účinek s velmi hlubokými psychedelickými prožitky. Doba trvání účinků se pohybuje od 4 do 8 hodin, účinky po perorálním užití se dostaví obvykle během 45–75 min. Na ilegálním trhu se 2C-B vyskytuje nejčastěji ve formě tablet, často vydávaných za extázi, nebo ve formě bílé krystalické látky. V 80. letech na americkém kontinentě 2C-B zaznamenalo relativní nárůst popularity zejména v souvislosti s postavením MDMA (extáze) mimo zákon. Od roku 1994 je tato látka na seznamu ilegálních psychotropních látek v USA a do roku 1998 se dostává na podobné seznamy ve většině západních zemí. Do dnešní doby nebyl popsán jediný případ úmrtí v souvislosti s touto látkou. Potenciálně nebezpečná mùže být opět zejména kombinace s léky typu IMAO, dále pak kombinace s jinými drogami. Vzhledem k jejím sympatomimetickým účinkům jsou potenciálně ohrožení zejména lidé s preexistujícím chorobami kardiovaskulárního aparátu. Na webu www.drogy-info.cz/index.php/publikace/monografie/ (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) najdete zdarma ke stažení publikaci Nové syntetické drogy - charakteristika a hlavní rizika, kde najdete podrobnější informace.