Lie
Dobrý den! Jsem občasným uživatelem pika, "pouze" nosem. Dáme si tak jednou dvakrát za měsíc, ale někdy v tom jedu třeba 3-5 dní, potom zase pár týdnů pauza. Když jsem na dojezdu, tak si někdy dám antidepresiva na zklidnění, je to nějakým způsobem nebezpečné? Vždy mi to zklidní celý organismus a myslím, že je to lepší než se týrat na dojezdu.. A dále co piko dělá s mozkem, při tomto občasném užívání, je zde riziko nějakého trvalého poškození, paměti, myšlení atd.? A poslední dotaz, když do budoucna budu chtít otěhotnět, budu ale čistá, dejme tomu dva roky,protože jsem se rozhodla skončit, nebude to mít nějaký vliv na dítě? Moc Vám děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho popisu mám pocit, že na dojezdy berete asi spíš anxiolitika. Anidepresiva obvykle takhle rychle nezabírají. Ať tak nebo tak, tyhle léky není dobré užívat v kombinaci s drogami, nejsou na to určené a celkově byste měla být hodně opatrná užívat je bez předpisu a doporučení od lékaře. Přeci jen, jsou to psychofarmaka, ne paralen. Co se týče poškození mozku při občasném užití pervitinu - pokud je to opravdu občasné nic trvalého by se stát nemělo, ale mozek je tak složitý, že zaručit Vám to nikdo nemůže. Může se ale kdykoliv stát, že dostanete toxickou psychózu, na to stačí jednou si dát, když to zrovna nesedne. A pak mohou být následky trvalé a vážné. A ohledně otěhotnění - dva roky by měla být dostatečná doba na "vyčištění" organismu.