třes při abstinenci
Jirka
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak dlouho můžou u alkoholika který pije 1 - 1,5 litru vína denně trvat abstinenční příznaky doprovázené třesem rukou. Pokud je to možné, jak usnadnit překlenutí tohoto období ? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, fyzické abstinenční příznaky odezní během několika dní, do týdne. Např. třes rukou se ale může vracet jako jakási připomínka chutí na alkohol. Není dobré příznaky tlumit nějakýi léky, spíše stavy prodlužují, i když v akutní fázi trochu zmírňují. Je dobré dodržovat dostatečný pitný režim, mít větší přísun vítamínů, pravidelně se pokusit jíst, lehkou a zdravou stravu a pokud možno se nějak zabavit, ideálně i lehkou fyzickou aktivitou. Pokud by se objevily závažnější příznaky, jako např. delirium, halucinace, ztráta vědomí apod., je třeba okamžitě vyhledat lékaře. Fyzická abstinence je jen jedna část problému, obvykle ta jednodušší. Pak nastává abstinence psychická, která dělá problémy déle a ne tak viditelně. Informace o abstinenčním syndromu najdete např. zde: http://www.drogy.net/portal/alkohol/zavislost-2/abstinencni-priznaky_2007_10_03.html