tramal, lamotrigin
Dobrý den. nejprve mě jen tak zajímá, jak se tak občas podívám na tyto stránky, jak je možné, že zde tolik lidí, i mladých, popisuje dlouhodobou závislost na tramadolu - jak se k tomu můžou tak dlouhodobě dostat? (není to můj problém, jen mě to nějak nejde do hlavy). Dál pro MUDr Minaříka, mívám depky a hypomanické nebo smíšené epizody, krom třech ad užívám lamotrigin - je možné, že pokud před nastupem těch manických epizod vždy předchází krátký depres. stav, tak že pokud by lam. dokázal podlačit depres. stavy, že se nemusí objevit ani ty smíšené epizody - jako že by mohly být nutně vázány na tomu předcházející depres stav - víte o tom něco?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ono obvykle - pokud máte maniodepresivní onemocnění, tak je třeba léčit stabilizátory nálady (jako třeba tím lamotriginem), neboť když použijete něco co tlumí jen ty deprese, tak se vám manie stejně rozjede. Takže kdybyste potlačil depresivní epizodu, stejně si nepomůžete. Ona ta vazba depresí a manických stavů tam je, ale pokud mé zkušenosti a znalosti jsou správné, tak opravdu nestačí odstranit tu jednu polohu, musíte ovlivnit obě dohromady, jinak to nefunguje. Ohledně toho Tramadolu a dalších návykových látek - nikdy nebylo složité se k nim dostat a na rozdíl od tvrzení kampaní že normální je nebrat, tak mám dojem, že spíše opak je pravdou. Většina populace užívá drogy - buď ty legální jako alkohol, nebo nikotin a nebo návykové látky na lékařský předpis a nebo bere nelegální drogy. Takže mě to zase tolik nepřekvapuje.