Alkohol v tehotenstvi
blbka
Dobry den, vim ze me za to mnozi odsoudi... chci jen radu...nebo spis...jistotu. Kdyz jsem zjistila ze jsem tehotna, prestala jsem pit i kourit.... Predtim jsem pila i kourila hodne. Vsechny testy ve 12 tydnu probehly dobre, miminko odpovidalo stari atd... Minuly tyden jsem ale sla posedet s prateli a bohuzel se opet neubranila a opila se...bylo to asi 10 piv a krabicka cigaret...Druhy den mi bylo hrozne zle(coz se mi dric nestavalo). Jaky vliv na miminko mohl mit tenhle ulet ktery uz samozrejme nehodlam opakovat.? mam hrozny strach ze je mimi treba mrtve, jdu k dr az za mesic:-(

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, bylo by rozumné, abyste dorazila ke gynekologovi na kontrolu dřív. Už z toho důvodu, abyste měla jistotu, že je dítě živé a v pořádku. Předejdete tomu, abyste se celý měsíc nervovala a strachovala. Stres, výčitky apod. Vám, ani dítěti, nepomůže. Vzhledem k tomu, že jste se opila jednou, a po 12. týdnu těhotenství, pravděpodobně nedošlo k orgánovému poškození. Jaký konkrétní dopad celá akce na dítě měla, není možné posoudit, ale pokud dítě přežilo, tak bude pravděpodobně v pořádku. S pozdravem, Gabriela Koryntová.