jája
Dobrý den,potřebuji poradit.Neprohlížím dětem věci,ale syn 18 let je bordelář,tak jsem chtěla,aby si vyčistil školní batoh.Mezi věcmi byla krabička od bombónů,chtěla jsem si jeden vzít,místo nich tam byla nějaká skleněná trubička ,kousek tvrdého papíru,zapalovač.Syn mi řekl,že kouřil trávu,že to jen jednou zkusil asi před půl rokem,a že mu to moc nechutnalo.Řekla jsem,ať to vyhodí do koše a dal mu pohlavek.Teď nevím,jak se mám chovat. Jinak k jeho chování.Je už od mala flegmatik,je dyslektik,letos dělal reparát z českého jazyka,neumí se učit.Momentálně ho doučuje moje sestra,má z ní respekt.Ze školy chodí včas,nikde se po večerech netoulá,ale za to hodiny prosedí u počítače.Jsem s dětmi sama. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zkuste s ním víc o celé situaci mluvit. Co ještě za drogy zkoušel, při jaké příležitosti, co mu to dávalo. Jestli ví o rizicích, která drogy mají. Podporujte ho i v jiných zájmech, než jen sezení u počítače. Zkuste s ním např. vymyslet něco na společný víkend apod. Pokud má respekt z Vaší sestry, spolupracujte i s ní, ať na něj také působí. Nejlepší metodou je v tomto případě co největší otevřenost. Rady, jak jednat s dítětem, pokud experimentuje s drogami, najdete také na www.odrogach.cz, v oddíle "pro rodiče".