co se dá dělat
Líza
Prosím,co se dá dělat pro inteligentního člověka, který propadá akoholu, lehkým drogám, není schopen pracovat, přestože má dvě maturity, nedokončí protialkoholovou léčbu. Období vystřízlivění jsou jen když dojdou peníze. Chybí mu cíl, víra, vytrvalost. Není možné ho po jeho souhlasu umístit v nějaké komunitě, kde by snad našel správnou cestu? Je mu už třicet let a veškeré snahy rodiny se míjí účinkem. Nemá vlastní rodinu, přežívá ze dne na den.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu mám pocit, že za tohoto člověka řeší jeho rodina to, co by si měl řešit sám. Sama píšete, že vystřízlivění přijde, když dojdou peníze. Nechala bych ho tedy v tom, bez peněz, ať si poradí a zjistí, co to je starat se sám o sebe. Stejně tak s léčbou. Jestliže se k ní rozhodne, nemusí ho nikdo nikam "umísťovat", může si ji sehnat, zařídit sám, nastoupit tam sám. Rodina by se o něj měla přestat starat a nechat iniciativu na něm.