Jak moc špatný je pervitin?
Šárka
Dobrý den, je mi 24 let a již 7let navštěvuji parties a věci s tím spojené. Dříve jsem 3x do měsíce brala extázi od půlky do 3tablet za večer, zhruba po 5 letech mě toto ovšem přestalo bavit a objevila jsem kokain a pervitin. Drogy jsem nekombinovala a za večer jsem vyšňupala většinou 0.1-0.5g pervitinu nebo 0.5-3g kokainu, plus lehká kombinace s alkoholem. Poslední měsíce mě už ani to neuspokojuje a absolutně jsem skoncovala s extázemi, alkoholem a kokainem. Na párty, na kterou chodím 4x do měsíce si dám jen jednu čáru - max. 0.1g pervitinu, abych vydržela a to je vše. Tento stav trvá už půlroku, dávku nezvyšuju ani nemám tendence brát to přes týden, kdy zastávám relativně vysoký managerský post. Zajímalo by mě, za jak dlouho se mé tělo zregenuje z hříchů mládí, a jestli je ta jedna čára na začátku noci hodně špatná, pže když se dívám na známý co jsou schopni za noc vypít a vyšnupat... A jestli mi hrozí nějaké zdravotní rizika v budoucnosti, s lehkými psychozámi a depresemi počítám:-))) Děkuji za zodpovězení.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud jste smířená s lehkými psychózami a depresemi, máte zřejmě dost vysokou toleranci k negativním vlivům drog. Fakt je, že Vaše současné dávky už jsou hodně minimální a pokud je nezvyšujete, zřejmě Vás časem přestanou bavit i ty a hlavně i prostředí parties. Tělo se po užívání očistí za několik měsíců po tom, co s drogami úplně přestanete. Pokud jste si nestačila nic uhnat v době většího braní, jako třeba nějaké poškození jater apod., už by Vás nic velkého potkat nemuselo. Co se týče psychiky, ta je ovšem nevyzpytatelná. I po letech Vám to jednou nemusí sednout a můžete si způsobit problémy na mnoho let. Doufám, že Vaše poslední věta byla trochu s nadsázkou, pokud ne, byla bych hodně opatrná, bylo by to varování.