guarana
irena
syn začal kouřit trávu,pokračoval pervitinem a kokainem a nyní tvrdí,že je jen na guaraně.Je nezaměstnaný a jeho nevyrovnaný chování je na dlouho. Chová se jako když je neustále opilý a má skleněný oči.Muže to být po velké dávce guarany,jí ji po lžících? Bude mu 20 let,léčit se prý nepotřebuje. Jaké je řešení,vyhodit ho z bytu?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, příznaky které popisujete jsou dost netypické, pokud by šlo opravdu o guaranu. Guarana má naopak povzbuzující účinky, můžete si ji přirovnat zjednodušeně k silné kávě, Obvykle bývá v kapslích, nevím přesně, o jaký prášek tedy jde. Asi bych se nespokojila s vysvětlením, že "jen" užívá guaranu. Důležité jsou důsledky - tedy nevypadá dobře, chová se divně, je nezaměstnaný, nevyrovnaný. Proto bych asi trvala na tom, že bude situaci nějak řešit. Minimálně že si najde práci, bude přispívat na domácnost, že ho nebudete muset živit, že se k Vám bude chovat slušně atd. Pokud to nebude schopný dodržet, nevím jestli je dobré, aby bydlel s Vámi a Vy ho tak podporovala v závislosti (i na guaraně je možná).