ma to smysl
NWM
Dobry vecer Mnoho dnu jsem premyslela jestli sem mam napsat a konecne jsem se odhodlala.Je mi necelych 17 let a uz skoro rok kourim travu intenzivne vetsinou kazdy den.Ale proste uz me kolem toho vsechno stve.Vetsina mych pratel v nejlepsim huli a dalsi uzivaji jine drogy neustale kazdy mluvi jen o tom jak byl moc kolik si tohoo dal a ¨co si dal a co zkusil. Jsem slecna co chodi na prestizni skolu a jsem cchytra vsichni ode me cekaji studium na VS ja to tez chci ale stykani s temito lidmi me nici ale na druhou stranu kdyz s nimi nejsem a bavim se s lidmi co neuzivaji drogy prijde mi 1 -2 dny v pohode ale pak mi prijdou dny s nimi nudne a prazdne, ze moc resi jak se oblikam jak jsem nalicena a jestli neco nebylo trapne,,a neustale resi nake drby...kdyz jsem s lidma co neuzivaji drogy a jsou v pohode neresi hovadiny tak to vydrzim max tyden jelikoz po tydnu je kazda ma myslenka jen huleni,,,a porad myslimm je na to co jsem s tima lidma zazila ze zazivam s nima jine dny vsechno je strasne v pohode..jak bych to rekla-> ty lidi z party co uzivaji drogy me velmi nici jelikoz nedokazu odmitnou ja nechci ale melo telo chce ale na druhou stranu jsem desne citove vazana na tu partu protoze jsou v ni strasne moc v pohode lidi co em maj radi takoovu jaka jsem neresi hovadiny,,,mam v sobe velky zmatek nechci hulit jelikoz vidim ze me to nici a take se semnou spousta normich lidi kvuli tomu nechce bavit a doma s rodici ale proste na druhou stranu ty lide mi moc chybi a jsou soucasti meho zivota,,i kdyz mi nekdy vadi jak moc o tom mluvi ale s nima je toproste jiny,,,moc bych chtela byt normani nehulit ale proste strasne velka cast meho okoli v tom jede a nejde se tomu vyhnout pac nemam vuli,,,kdykoliv se zhulim koukam kolem sebe a vidim spousta ostatnych lidi co dokazou zit bez drog a pokazde si pokladam otazku proc oni to dokazou a ja ne,,,,a rikam si ja to dokazu ale uz si skoro rok rikam ze prestanu a proste to nejde,,,kdyz to vydrzim naky ty dny tak pak nemyslim na nci jineho a jsem docela nervozni a neprijemna..vim ze nekdy pisu veci co si sobe odporuji ale mam v sobe desny zmatek,,,,chci se na to vypodnout ale i kdyz za tou partou nepujdu nestavim se pro ne.potkam je ve meste v autobuse nejde se jim vyhnout a proste uz me kazdy takovou zna ta co huli a proste kazdy den se me nekdo zepta jestli s nim jdu na brko a pro me proste mco tezke odmitnou i kdyz nehci vim ze pak budu mco prremyslet proc zase to delam tak i tak si dma protoze mam chut,,,,mma z toho huleni desny deprese proc to delama vim ze mam na vic a ze se da delat spousta jinych veci mam zivotni hodnoty na vyssi urovni nez vetsina ldi v mem veku ale proste kdyz si nedam naky ten den tak proste jsem z toho znicena,,,vubec se v sove nevyznam kdyz jsem ejste nehulila tak jsem si rikala ze chci pracovat v K-centru a pomahat zavyslim lidem a tedka sama zadam o pomoc,,,,,nekdy se cejtim jak kdyz mam v soeb spavnou pulku a tu spatnou,,,tak sparavna se uci uziva si zivota legalnimi normnimi vecmi a pak ta spatna co huli a vsecko ji je volny ....Newim co mam delat,,,ale proste nechci hulit chci zit normani zivot a nenicit si ho....snad mi dokazete alspon minimane poradit,,,

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že jste na dobré cestě s hulením praštit. Drogy mají jak pozitivní tak negativní stránku. To je celkem jasné, jinak by je lidi nebrali. Většinou se ta pozitivní objeví nejdřív a pak přichází negativa. To se děje teď Vám. Teď jde jen o to, aby negativa převládla. V součnasnosti to máte asi dost vyrovnané. Možná by k tomu pomohlo, kdybyste zkusila najít víc dobrého na té druhé, "nehulící" skupině lidí. Možná jsou někteří povrchní, ale určitě ne všichni. Určitě maj někteří z nich zájmy, které by bavily i Vás, a které nesouvisí s drogami. Určitě i Vy takové zájmy máte. Zkuste jimi na čas i trochu silou nahradit čas trávený s partou, co hulí. Ten tzv. normální život Vás pak bude víc lákat a zjistíte, že je mnohem rozmanitější, než život s drogami.