Marihuana
x-men
Pred časom som Vám písal správu,o mojej každodenej potrebe užívať marihuanu. Správu som vám posielal niekedy pred letnými prázdninamy.Bohužial,vôbec sa mi nedarí prestať. Cez letné prázdniny som odišiel do londyna na brigadu,kde som sa skoro vôbec nedostal k marihuane.Pozoroval som na sebe absolútne minimálne abstinenčné príznaky,navzdory tomu že som predtým užíval marihuanu asi pár mesiacov každý deň. Približné posledný den v Londyne som si dal jointa,a vtedy po 2 mesiacox bez marihuany som si prvy krat pripadal zhuleny.Vnímal som všetko extrémne,bol to stav,ktory sa kludne vyrovnal i MDMA,angličtina mi pripadala ako zábavný jazyk,i ked som bol podpriemerny vo znalosti,skvele som debatoval. A však po prichode na SK,sa všetko zmenilo. Hneď ako som priletel,som vydržal asi 3 hodiny.Možno ano to nie. Okamžite som šiel kamošovi pre pytel. Bolo to 11 septembra.Odvtedy do dnes som mal pauzu mx 2-3 dni.Sám sa sebe divím prečo neviem prestať,vždy ked som zhúlený xcem a ked som striezvy,tak to nejde. Prečo?Neviem čo mám robiť.Študujem na technickej škole,v škole bežne s xalanmi húlime ale na niektoré predmety samozrejme si nedovolím dôjsť vypráskany na mraky na šrot. Problém je v tom že ma to stojí strašné peniaze,mávam z toho zvláštne stavy,robím to čo nexcem...už to nie je zábava ale nočná mora. Doma vedia že húlim,ale myslia si že iba sem tam ,ale i tak mi za to nadávali,nemám na to aby som mame povedal,že som v tom namočeny. Najhoršie na tom je,že všetci moji kamoši,všetci hulia,a nie malo,iny si uz aj davaju do nosa,a to už pekne casto,a ledva maju 18.... Svet sa namna pekne vysral,drogy mi znicily skurvene vela,pobrali mi kamaratov,i ked ja som si tiez sa na vine,ale zistim som ze i alkohol robi toto iste,je to jedno.... Cele dni som len zalezeny doma,priatelku nemam,i ked nie som typ ulizaneho debila,dokazem sa vcelku inteligentne rozprávať,mám svoje záľuby a pod. Vyrastám v uplnej,málo problémovej rodine,nemáme problémy s peniazmi, proste som kretén,viem to, ale ja už som z toho zúfalý. Nemam na to povedat to mame,zacina ma vsetko uz okolo srat,mam chut zit, ale som student takze penazi moc nemam a co mam som posledne 3 roky poctivo prekúril .NA tvrdé drogy moc nie som,dám si pervitín,popripadne MDMA asi 3-4 x do roka,stým problém nemám,už to držím na uzde nejeden rok. Ale tráva je niečo strašne iné,ja som ju vždy bral ako neškodnú,proste som ju neuveriteľne podcenil a to sa mi teraz kurevsky vratilo. Nesmiem ale plakat nad rozliatym mliekom,prosim poradťe mi,ako skusit prestat bez toho aby som sa prestal bavit s kamošmi,alebo ma zavreli niekde. Ja som si zvykol fajčit trávu aj doma v izbe,nerobí mi to problém,ked tak idem na dvor...každé dve hodiny,niekedy aj viac....vždy sa cítim viac a viac high ale niekedy sa mi už stal shock,strnula mi celá hlava,išlo ma roztrhnúť,bolo mi na umretie.Za hodinu som fajčil znova.Prečo?Neviem.Večšina ludi prestala vtedy ked im došlo zle.Mne došlo zle,ale to mi bolo iba 10 min,naledne mi bolo paradne a odvtedy ma bavi kuriť. Ako som už písal,všetko si ale vyberá krutú daň a je už ju nechcem platiť. Prosím,pomôžte mi

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vám nenapíšu nic nového než to, co už jsem psala před prázdninami. Je vidět, že Vaš závislost je nějak spojená s životním stylem, který máte na Slovensku. Bude to asi práce na delší dobu, zjistit, co za závislostí vězí. Není to tedy o nějakém režimu, nebo kouzlu, díky kterému byste najednou neměl na marihuanu chuť. Chce to opravdu spolupráci s odborníkem, vůbec není problém, že jen ambulantně. Naopak, nejdřív bych to tak zkusila, abyste si vyzkoušel s podporou fungování v běžném životě bez trávy.