vhodná léčebna
nada
Mám syna, který trpí depresemi z alkoholu. V poslední době je nebezpečný sobě i svému okolí. Provádí zakázané věci, ale nemůže si sám pomoci. Chtěli bychom ho umístit do protialkoholní léčebny.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud je váš syn plnoletý, nelze ho proti jeho vůli do protialkoholní léčebny umístit. Nedobrovolnou léčbu závislosti může nařídit pouze soud v rámci rozsudku v trestním řízení jako tzv. ochranné opatření. V případě, že váš syn aktuálně ohrožuje na životě či zdraví sebe nebo své okolí, doporučuji volat policii a záchranku. Ti by jej nechali hospitalizovat na psychiatrii, pouze však na dobu, dokud tento stav trvá, což bývá většinou pár dnů. Nejedná se tedy o léčbu závislosti. Pokud by lékaři usoudili, že stav je natolik závážný, že je třeba tuto hospitalizaci prodloužit, musejí podat žádost k příslušnému soudu, který rozhodne na základě znaleckých posudků, zda je nutno pobyt v léčebném zařízení prodloužit. Závěrem bych si ještě dovolila podotknout, že nedobrovolná léčba zpravidla nevede ke kýženému výsledku a závislý se k užívání vrací. Doporučila bych vám syna motivovat k tomu, aby léčbu vyhledal sám. Zvláště jestli trpí depresemi, viděla bych návštěvu psychiatra jako optimální řešení.