BETT
Dobrý den,jaky by mi hrozil trest kdyby mi zjisti ze sem prodal marihuanu asik 5g a nekdy ji kourim? je mozne ze bude konopi legalni do 2 let? dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám přeposílám. "Samotné užívání drog, tedy ani kouření konopí, není trestným činem. Trestné je však držení konopí v množství větším než malém pro vlastní potřebu, tj. v množství, které přesahuje Vaši obvyklou bezprostřední spotřebu (obvykle je tolerováno u konopí množství do 10 "jointů", záleží na obsahu THC). Prodej konopí však trestným činem je dle § 187 tr. zákona se sazbou odnětí svobody na 1 až 5 let. (V případě např. prodeje velkého množství či prodeje nezl. osobě jsou sazby samozřejmě vyšší). Více viz rubrika "drogy a zákony-trestní zákon" na těchto stránkách. Pokud legalizací konopí máte na mysli změny týkající se konopí, připravované v rámci nového trestního zákoníku, tato právní úprava prošla v Poslanecké sněmovně 2. čtením, nelze tedy s jistotou říci, zda a kdy bude nový trestní zákoník účinný a jaké bude jeho konečné znění. V žádném případě se však navrhované změny netýkají beztrestnosti předávání či prodeje konopí. Změny by se měly týkat pěstování konopí pro vlastní potřebu a zmírnění trestů za držení konopí pro vlastní potřebu. O navrhované rekodifikaci se blíže dočtete v návrhu trestního zákoníku. Proces jeho přijímání můžete sledovat zde: http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=5&T=410 S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."