dítě alkoholik
helena
Jsem matka tří dětí. Jeden syn se naprosto vymyká výchově, nemám na něj žádný vliv, žije si po svém. hruba kolem 16 let začal popíjet občas. Dnes chodí denně opilý(situace trvá rok, někdy se neopil třeba týden , pak jednou, pak zase týden ne, myslím že teď je zhruba od září v podstatě opilý denně)Občas marihuana, teď i cigarety. Peníze mu nedávám, vydělává si je v musicklubu načerno různou výpomocí.. Domů chodí jen občas, taky tam spí, protože jsem řekla, ať opilý domů nechodí. Dokud to aspoň trochu šlo, byli jsme v rodinné poradně, chodili jsem na sociální odbor ke kurátorce pro mládež, navrhovala jsem mu Ká-čko, vše vyznělo naprázdno. Tvrdí, že mu tenhle životní "styl" vyhovuje. Je ve třetímročníku učení, ale protože tam většinou nechodí, asi ho vyhodí. V prosinci mu bude 18 let. Co ještě můžu udělat? Kam se obrátit?Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel si myslím, že jste už v podstatě vyčerpala možnosti, jak se synem něco udělat. Pokud by byl ochoten s Vámi ještě někam jít, zkusila bych rodinnou terapii. To by vyžadovalo i od Vás a ostatních (další dvě děti, partner) určitou míru otevřenosti a ochoty něco změnil. V takovýchto případech je to ale jedna z nejúčinnějších metod. Otázka je, zda s Vámi syn ještě někam půjde. Pokud nebude chtít vůbec spolupracovat, zřejmě to dopadne tak, že budete muset dál trvat na svých zásadách, hlavně kvůli ostatním dvěma dětem. A tím, že on asi nebude schopen je splnit (nechodit domů opilý), pravděpodobně brzy po 18. roce z domova odejde. Zní to hodně krutě, ale pokud nemá ničit život celé rodině, bude to tak asi muset být.