kamaradka a pervitin
tachibana
dobry den, prosim o pomoc. jedna se o moji kamaradku, dlouholetou kamaradku, ktera se mi sverila, ze posledni dobou uziva pervitin. doslo to i tak daleko, ze si i pichala. sama uznava, ze ma problem a prosi me o pomoc. ja ale nevim, jak pomoct muzu, i kdyz bych moc rada. na koho se muzu obratit, pripadne kam mam s kamaradkou zajit a nechat si poradit? obavam se, ze se v jejim pripade jedna uz o opravdovou zavislost a nechci jen necinne prihlizet. prosim o odpoved, dekuji T

Odpověděl:
Dobrý den, je moc dobře, že vám kamarádka důvěřuje a svěřila se vám a že jí chcete pomoci. To je první krok k tomu, aby se jí problémy s pervitinem povedlo zvládnout. Jistě jí můžete být velkou oporou, nicméně léčbu závislosti na pervitinu bych nechala na odbornících. Pro začátek by bylo optimální, aby se kamarádka obrátila na nejbližší kontaktní centrum (klidně ve vašem doprovodu). Kolegové s ní proberou možnosti a typy léčby (ambulantní nebo pobytové) a pomohou jí zvolit takový, který bude nejlépe vyhovovat jejím představám a možnostem a také jí ho mohou pomoci zprostředkovat. Nepíšete region, odkud jste, ale když se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, můžete si nejbližší kontaktní centrum vyhledat. A nebo znovu napište. Držím palce vám i kamarádce.