jana
dobrý den, psala jsem Vám, že mi dcera utíká večer ven, včera jsem ji našla na rukách vpichy, bydlím s přítelem a starší dcerou. ta mladší o které je řeč, má tyto potíže asi měsíc, dříve jsme se bavily skoro o všem, nyní vím, že problém s drogama má asi delší dobu...nevím co bude dál co může nastat. Jsme z Ostravy obrátím se na Renarkon. ale jak se s ní mám bavit, co jí mám říct, samozřejmě mi na ní moc záleží. Děkuji Jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v tuto chvíli bude skutečně nejlepší se na odborníky obrátit osobně. Takto přes internet se situace dá řešit těžko, zvláště takto komplikovaná. Nepochybuji, že Vám na dceři záleží a myslím, že to nejvhodnější, co teď pro sebe a potažmo pro ni můžete udělat, je obrátit se na odbornou pomoc. Dcera pravděpodobně skutečně užívá drogy déle než onen jeden měsíc, obvykle na to rodiče či blízcí přijdou až po delší době, když se problémy stupňují. To se nemusíte vyčítat, je to v takových situacích běžné a navíc to děti po nějakou dobu dokážou poměrně umně skrývat. Podporu a psychické povzbuzení, případně doporučení, jak postupovat dál, Vám určitě kolegové poskytnou. Nebojte se tam zavolat a objednat se. Dejte pak vědět, jak situace vypadá. Pokud by dcera uvažovala o nějaké odborné péči, věnovali by se i jí a mohli by jí doporučit nějaké vhodné léčebné zařízení. Věřte, že dcera se z toho dříve či později vymaní, i když to nejspíš bude chvíli trvat a bude to vyžadovat z její strany nějaké úsilí. Zatím držím moc palce.