alkohol
maca
Dobrý den,můj přítel je alkoholik,máme spolu 4letého chlapečka a druhé dítě čekáme.Chtěla bych poradit jak správně mluvit s člověkem závislým na alkoholu.Jsem zoufalá,nic nepomáhá a navíc začínám mít hysterické záchvaty jen ho vidím a to jen celou situaci ještě zhorší.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud jste v situaci, kdy máte (nebo brzy budete mít) dvě malé děti a k tomu jakési "třetí dítě" - přítele alkoholika, není divu, že občas ztratíte nervy. Nejsem si jistá, jestli je v takové situaci prostor na přílišnou citlivost vůči přítelovým alkoholovým výstřelkům a jestli byste měla moc přemýšlet o tom, jak s ním mluvit "správně". Správně je totiž hlavně přirozeně a po pravdě. Měla byste mu být schopná říct, jak se cítíte, co Vám vadí, jaké pro Vás je soužití s ním. Pokud by to bylo jen trochu možné, pokuste se ho přesvědčit ke společné návtšěvě rodinné poradny. Problém totiž nemá on, ale díky němu už celá rodina.