porucha ?
mama
Dobrý den, před 5 lety asi necelý rok šňupal syn pervitin. Bylo mu 19. Sám přestal s pomocí rodiny. Při odvykání mu pomáhala také tráva. Nepije alkohol. Nicméně trávu kouří denně a když má peníze je to i 6x denně. Když ji nemá nebo na ni nemá peníze, nekomunikuje (třeba 5 dní), hodně spí a také bývá agresivní. Dnes je mu 24 a uvědomuji si, že už jako pubescent měl takové stavy uzavírání se do sebe a stranění se ostatním (drogy v té době nebral). Nemá dívku, má spoustu kamarádů, ale když nemá náladu, zavře se před nimi. Pravidelně chodí do práce. Žijeme ve společné domácnosti, proto mám takový přehled. Zajímalo by mě, zda jeho nevyrovnané chování je důsledek kouření trávy anebo jestli si nepomáhá trávou při psychické nemoci. Rozhodně se trávy nechce vzdát, je jen ochoten usměrnit množství. Mohu něco udělat? Děkuji.

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den Jestli Váš syn trpí psychickou nemocí neumím z toho, co píšete, odhalit. Každopádně, 6x denně kouřit trávu není tak úplně v pořádku. Zkuste se synem promluvit o tom, jestli si uvědomuje proč tolik užívá a co je toho příčinou. Nabídněte konzultaci s odborníkem. Možná bude tvrdit, že "mozkodlaba" nepotřebuje, ale z jeho chování usuzuji, že se nechová úplně "normálně". Konzultace o psychických problémech není ostuda. Jde jen o to zda-li si to připustí. Pokud budete mít zájem mohu Vás nasměrovat na odbornou pomoc. A:T: