Do léčebny
anonym
Dobry den, reaguji na odpověd, co mi byla zaslaná (kod=959301) a podle vaší rady jsem si vyhledala nejbližší zařízení v České Lípě (K-Centrum).Nejsem si jista ale, jestli je to spravné zařízení pro mě.Takže vám popíšu moji situaci.(Ještě dodám že jsem zavislá na pervitinu) Začala sem brát od 14let - bylo to občas,v 16 se to začalo stupňovat a trvá to až do ted(18let). Denně beru a ani dávka za 500kč mi nestačí. Můj zdravotní stav: mám problémy s dýchaním,oslabené srdce,bulimíi... Sociální situace: mam momentálně trvalé bydliště u přítele, který ale je na tom uplně stejně jako ja co se týka zavislosti na pervitinu.Díky drogám nemám vůbec nic - ani rodinu.Jsem bez koruny.Jsem si vědoma toho,že budu muset přerušit vztah s přítelem kvůli léčbě,ale nevím kam potom jít. Předem děkuji za vaši odpověd jak postupovat...

Odpověděl:
Dobrý den, je dobře, že se vám povedlo dohledat nejbližší Kontaktní centrum. Bohužel jsem z vašeho dotazu nepochopila, jestli jste se tam už vypravila a něco s kolegy kolem léčby řešila. Z toho, co píšete v tomto dotazu, bych vám zřejmě doporučila léčbu pobytovou. A to buď v některé z psychiatrických léčeben, které mají speciální oddělení pro léčbu závislosti (léčba tam trvá cca 3 měsíce) a nebo v terapeutické komunitě, která bere mladistvé klienty a mladé dospělé. (léčba bývá cca na půl roku i déle). S jejich výběrem, zprostředkováním kontaktu a dohodnutím podmínek nástupu by vám měli pomoci právě v K-centru. Po skončení léčby, ať už v komunitě nebo PL, je optimální, aby navazoval doléčovací program. V rámci léčby a doléčování budete mít dostatek prostoru si dát do pořádku také věci, které se týkají praktického fungování v běžném životě - např. bydlení, škola či zaměstnání, právní problémy, atd. Nebude to samozřejmě ze dne na den, ale postupně se vám určitě bude dařit tyto věci řešit. Asi si sama uvědomujete, že pokud zůstanete s přítelem, který bere, jsou šance abstinovat mizivé. Zkuste to tedy zajít probrat za kolegy do K-centra, určitě vám pomohou. Držím palce a ozvěte se jak to dopadlo. (Nějaké informace ohledně léčby a léčebných zařízení najdete na těchto stránkách v rubrice "pomoc a léčba". A zde je odkaz na stránky K-centra Česká Lípa) http://www.k-centrum-cl.cz/