mamča
Zjistili jsme , že náš syn začal užívat pervitin.Doba užívání je asi měsíc, průběžně jsem mu dělala testy, kvůli rizikovým kamarádům. Odešel z domova, po týdnu se nám ho podařilo po smskách dostat zpět domů. Tvrdí , že to pouze dvakrát zkusil, druhý den jsme v jeho pokoji našli psaníčko s drogou. Absolutně odmítá pomoc, odmítá návštěvu odborníka. Tvrdí, že nemá soukromí, prohledáváme mu pokoj. Je absolutně odmítavý v jakémkoliv rozhovoru, pouze nás nenávidí a nedá se s námi doma žít. Vůbec si nevíme rady jak k němu přistupovat, jaké kroky udělat , aby spolupracoval. Jaké otázky mu pokládat a čeho se vyvarovat. Můžete nám poradit aspoň základní věci, kterých se máme vyvarovat? Velice děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ať už jde o závislost nebo ne, důležité je, že Váš syn už se dostal do stadia, kdy mu drogy výrazně zasahuj do života a s ním i celé rodině. Zkusili jste to po dobrém, teď je myslím čas na to, abyste si postavili vlastní hranice, co si od něj necháte líbit. Je pro Vás únosné, aby syn bydlel doma, v pokoji měl drogy, do školy nechodil a ještě se tvářil, že ho obtěžujete svými otázkami a požadavky? Pokud ano, je to nejlepší cesta, jak ho v jeho závislosti podporovat, protože mu nic nebrání aby drogy bral. Pokud si ale stanovíte hranice a budete schopní je dodržovat, syn se k nim bude muset nějak postavit. Samozřejmě je tu i riziko, že dá přednost drogám a zase zmizí z domova. Bohužel je nanejvýš pravděpodobné, že to by nastalo dříve nebo později tak jako tak. Akorát se celý proces takto urychlí. V momentě, kdy přistoupí na to, že má problém, je samozřejmě na místě mu nabídnout pomocnou ruku. Dobré rady pro všechny možné scénáře najdete na www.odrogach.cz, nebo při návštěvě poradny pro rodiny závislých.