Dobrý den, mám problém se svým skoro 16letým synem. Zjistila jsem, že zkoušel kouřit marihuanu. Se synem jsem si promluvila, znovu jsme probrali vše o drogách a on mi slíbil že už se to nebude opakovat. Já mám ale strach, aby nezačal kouřit pravidelně. Ráda bych Vás požádala o radu jak postupovat dál. Vím, že zákazy si vůbec nepomůžu. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zkuste pokračovat v co nejvíc otevřené komunikaci, zajímat se o to, s kým tráví volný čas, jak mu to jde ve škole, co ho baví, jaké má problémy. Bavte se také o tom, k čemu mu je marihuana v životě dobrá. Pokud jste byli zatím schopní spolu mluvit o drogách, pokračujte v tom. Je to nejlepší způsob prevence. Pokud byste měla pocit,že problém pokračuje, pak je čas na ráznější přístup a třeba i návštěvu poradny. Dobré rady, jak postupovat v různých stádiích problémů s drogami najdete na www.odrogach.cz, v oddíle "pro rodiče".