Řízení pod vlivem Máji
CIRKUSAK
Brej den, sem tak trochu s nervami v haji a hledám odbornou pomoc snad všude kde se dá. Můj problém se týká mého zdravotního stavu- už od 12let trpím silnými migrénami, které pramění z mého prý úžasného obdaření (HYPERMOBILITY- pro laiky vysoka pohyblivost kloubů a vlastně všeho chrupavkovitého v mém těle) Bylo mi řečeno, že s tímto se rodí jen velmi malo lidí a nejlépe bych se hodil do cirkusu, pač toto "obdaření" mají hadí muži a ženy. Můj problém však netkví v tom že nemůžu sehnat Job v cirkuse, ale v tom že mé migrény mají počátek v krční páteři, kde mi dře jeden obratel o druhý a díky mému "daru" se v mém těle podle odborníků místo chrupavky (plotynky mezi obratly a vlastně všude) nalézá želatinová hmota, jenž mě činní ohebnějším. Pro představu toho čím trpím bych to vysvětlil asi takto : když zalomíte hlavu tak, že očima koukate vzhuru, je ohyb krční páteře mým epicentrem, kdy mi po stranách do horizontu hlavy vystupují "výboje" tak silné, že si dovoluji je přirovnat k ohradníku na krávy. Ve 13letech sem tyto vyboje tlumil Paralenem 500, ale když už mi na jednu silnou migrénu nepomohlo ani cele plato P500 řešil sem to IBrufenem 600 a 900... Jelikož sou tyhle prášky na játra a s vašim žaludkem provádí fakt úžasné věci, snažil sem se tlumit bolesti jinymi přípravky. Avšak v době kdy sem začal učňovské studium sem se několikrát zkouřil a má bolest byla utlumena přírodní zato nelegální cestou. Od té doby sem v tom pokračoval až dá se řící do teď, kdy mě minulý měsíc zastavili stražníci a požadovali po mě odebrání slin a potažmo krevních vzorků. Na vše sem přistoupil a již po prvním znaleném testu přiznal, že sem řídil pod vlivem... jenže pod vlivem sem už fakt dlouho... Je mi 25 let, před pár měsíci sem se oženil a to z lásky k protějšku a díky mému obdaření postupně sleduji jak to ničí mou rodinu a mou partnerku. Všichni si myslí, že sou to jen kecy, které mají zakrýt mé prohřešky. Mývám tak silné migrény, že se divím, že tu eště vůbec sem... při té před půl rokem sem si 30 minut kroutil hlavou všemi směry a přál si (s prominutím) CHcípnout. Při mém odjezdu z práce sem se při pouhém předklonu pozvracel tak, že se mi chtělo eště ikdyž sem už nic nemohl. Zrovna ten den sem neměl ani Jointa. Za 1,5 měsíce sem zhubl o 17kg a ani to nepomohlo. Teď mam 175cm/ 72kg. Četl sem, že mariánka uvolňuje svaly. Pro mě vždy vítězí, ale pro společnost, ve které žijem je to ... však víte... Takže asi nejdůležitější otazky co mě teď zajímají: 1) můžu uvést při své obhajobě to že trpím tímto aníž bych dostal doživotní zákaz řízeni? (auto potřebuji, bez něj sem TOTALNĚ v pííííí... 2)při odhadované spotřebě za poslední rok, což je asi tak 1g denně bude můj krevní rozbor asi velice zajímavý, že ? 3)je vůbec nějaká instituce, která na mě nebude pohlížet jako na "Feťáka", ale jako na člověka se závažným onemocněním a pomůže mi ukončit mé celoživotní trápení (né kulkou do hlavy) a nebude mě brát jako pokusné morče? Děkuju předem za odpověď Honza z Liberce PS: Lidi, pokud nemusíte nehulte!!! Akorat se tím dostanete do sraček... Mě jde teď o celý život a o co Vám? o úsměv na tváři? VYSERTE SE NA TO!!! PROSIM VAS O TO !!!!!!!!!!!!!!!!! Všem čtenářum..

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, věc se má tak - pokud u vás najdou aktivní metabolity, tak to budete mít složité. Tyto metablity vydrží 12-24 hodin po užití, předpokládám, že jste nezahulil před jízdou, takže se snad do tohoto intervalu vejdete. Předpokládám, že vám vzali krev a ty metabolity stanovili, jinak mají smůlu oni. Ohledně obhajoby onemocněním - pokud někam docházíte se svými obtížemi a lékař ví, že se léčíte konopím, tak to bude mít nejspíše zadokumentováno. Byla by to jistě šance při obhajobě. Ohledně právních otázek směřujte dotazy na kolegyni Marečkovou, pracuje v právní poradně, která se mimo jiné zabývá problematikou drog. Jinak - paralen v dávce více než 2 500 mg tablety hrubě poškozuje játra. Ohledně ostatních látek skupiny ty mají ve velkých dávkách také mnohá rizika. Ale existují léky, které nemají tak vážné nežádoucí účinky, rehabilitace, ... Také to pomáhá. Zkuste to. Ono pokud jsou obtíže takto chronické tak je dobré kombinovat více postupů, ono obvykle správně vedená rehabilitace a cvičení obtíže zredukuje a pak je to s postupy pro pokrytí akutní nebo chronické bolesti snazší.