Otazka pre Báru Orlíkovú
gabca2003
Dobry den, Važená pani doktorka. Kontaktovala som Vám pred rokom a pol - odpoved č. 247206 a až teraz, po tejto dobe je môj manžel SÁM presvedčený, že bez lekárskej pomoci svoju situáciu nezvládne. Manžel bol v minulosti liečený v na psychiatrickom oddelení v Galantskej nemocnici 3-krát, plus 2-krát v Šali a tak isto v Hodoch. Je to asi 8 rokov naspať. Sme OBAJA presvedčení, že by sme mohli skúsiť ambulantnú liečbu predtým ako by nastúpil na liečebný pobyt. Prosím Vás, potrebovala by som kontakt na neakeho renomovaneho súkromneho psychiatra z Bratislave prípade zo Slovenska, ktorý by nám mohol pomôcť od alkoholovej a drogovej závislosti. Som stále presvedčená, že nie je lekár ako lekár, budem mať iba jeden pokus ísť navštíviť s manželom ordináciu. Ďakujem, dúfam že chápete moju situáciu. S pozdravom, Gabca 2003

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, velice se omlouvám za pozdní odpověď. Posílám kontakt na jediného psychiatra, který se zbývá léčbou závislostí, kterého v Bratislavě znám. Není to soukromá praxe, ale centrum pro léčbu drogových závislostí. Mohli by Vám (resp. manželovi) pomoci a nabídnout ambulantní léčbu, případně Vám doporučit někoho z privátních lékařů, se kterými spolupracují. Nevím, co myslíte tím, že budete mít jen jeden pokus navštívit s manželem ambulanci? Manžel si dává takovéto limity? Nebo si je kladete Vy? Samozřejmě nemohu zaručit, že níže uvedené zařízení splní jeho očekávání a pokud nemá příliš motivace se situací sám něco dělat, tak se obávám, že mu sebelepší odborník těžko pomůže. Při léčbě ze závislosti nelze přijít k lékaři, posadit se a čekat, že to lékař nějakou zázračnou intervencí vše spraví, je potřeba do toho vložit i nějaké úsilí ze strany pacienta... A také bych asi na lékaři nechala zhodnocení, jaký typ léčby by byl v dané chvíli pro Vašeho manžela nejvhodnější. Netvrdím, že se to ambulantně zvládnout nedá, ale Vašeho manžela osobně neznám a nemohu diagnostikovat přes internet. Zatím přeji hodně štěstí a kdyžtak napište, jak jste pochodili. Centrum pre liečbu drogových závislostí Bratislava Adresa: Hraničná 2, P.O.BOX 51 827 99, Bratislava Slovakia Kontaktná osoba: Ľubomír Okruhlica, MUDr., CSc. Telefón: 02 / 5341 7467 E-mail: okruhlica@cpldz.sk www.cpldz.sk