bakalářka
barysek
Dobrý den, ahoj všem, prosím o pomoc. Téma mé bakalářské práce je drogové závislosti dospívajících a já nevím, jak začít. Nemá někdo zkušenost, popř. materiály, které by mohl poskytnout?Nemohu se nějak zakousnout, za vše velice děkuji sherlock007@seznam.cz

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, zařízeních, která pracují s dospívajícími, je celá řada. Stejně tak i materiálů. Těžko Vám proto takhle na dálku poradit. Záleží hodně na Vás samotné/m a na tom, do jaké hloubky se ve své práci hodláte pustit a nebo, co konkrétně by Vás zajímalo. Takhle je téma velmi široké. Mohu Vám proto doporučit prostudovat si webové stránky www.drogy.net, www.drogy-info.cz, www.drogovaporadna.cz, www.odrogach.cz; dále pak stránky organizací, které s mladistvími a dospívajícími pracují, jako je např. www.prevcentrum.cz, www.sananim.cz (Terapeutická komunita Karlov, ale i jiná zařízení této organizace), http://www.nmskb.cz/ - (Dětské a dorostové detoxifikační centrum v Nemocnici Milosrdných sester sv.Karla Boromejského v Praze pod Petřínem) apod. Také si můžete vyhledat kontakty na nízkoprahové kluby pro mládež, které pracují s dětmi z ulice, u nichž je pochopitelně také vyšší riziko výskytu závislosti. Případně se obrátit na jiné organizace zabívající se prevencí užívání návykových látek. Potřebujete-li literaturu, mohu Vám doporučit obrátit se na www.sananim.cz - Drogové informační centrum a telefonicky si předjednat návštěvu knihovny. Zkuste se také podívat do univerzitních knihoven a vypůjčit si nějakou bakalářskou práci na podobné téma. V případě, že Vás práce s dospívajícími v oblasti závislostí skutečně odborně zajímá, nebo se jí chcete věnovat v budoucnu, můžete oslovit některou z uvedených organizací a požádat o pomoc, radu - s tím, že by pro ně samotné byla práce užitečná; případně se obrátit na katedru adiktologie na lékařské fakultě: www.adiktologie.cz. Stačí to pro začátek takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.