paměť
Mirds
Dobrý den.Nejsem žádná feťačka.Jen sem si dala na jedné taneční akci s přítelem extázi.Nic mě to neřeklo, naopak ráno bylo naprosto hrozný.Popadali mě ty nejhorší myšlenky.Jestli sem se na nějakém záchodu třeba nepíchla ojehlu nebo se tam s někým nevyspala.Paměť prý normálně funguje.A chodila sem pro vodu a to je vše.Je fakt, že si toho moc nepamatuju.Ale proč mě přepadly ty uděsný myšlenky?S přítelem stavíme dům a já bych chtěla za rok plánovat miminko.Vím jistě, že už na žádnou akci nepojedu ale mám hrozný strach, že se mi něco stalo a já to nevím.Co mám dělat?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, podle toho, co píšete, to vypadá, že jste si dala na jedné taneční akci s přítelem extázi (nevím kdy, ani jestli jste extázi kombinovala s nějakými dalšími drogami, např. marihuanou nebo alkoholem). Na samotný stav intoxikace si příliš nevzpomínáte. Ale ráno jste se probudila s nepříjemnými pocity. Nevíte, co se dělo, jestli jste se neporanila na toaletách o nějaou jehlu, nebo jestli jste s někým nevyspala. Máte pravdu v tom, že paměť bývá při užití extáze zachována. V tuhle chvíli Vám nedokážu výpadek paměti vysvětlit, ani nemohu 100% vyloučit zranění o jehlu či sex. Výpadek paměti může být způsoben složením extáze, kombinací s jinou látkou (alkohol, THC), ale i individuálními proměnnými. Těžko říct, o co se jednalo ve Vašem případě. Nepříjemné pocity na dojezdu, kdy účinek drogy vyprchává, nejsou ničím výjimečným. Více o účincích extáze se můžete dovědět na www.drogovaporadna.cz sekce "stimulační látky", "MDMA-extáze". Extáze je sice řazena mezi stimulační drogy, ale svými účinky se pohybuje na hranici s halucinogeny. A má velký vliv na fungování mozku, tedy na naši psychiku a prožívání. U Vás pocity na dojezdu nabraly podobu "úděsných myšlenek" a "hrozného strachu, že se Vám něco stalo". Doufejme, že jde jen o zmiňovaný nepříjemný dojezd. Kdyby však stav přetrvával (několik dní), bylo by na místě obrátit se na psychiatra z oboru adiktologie. Kdyby bylo třeba, napište odkud jste a ozvu se Vám s doporučením. S pozdravem, Gabriela Koryntová.