rivotril a závislost
flash
Dobrý den, beru rivotril asi 6 let v malých dávkách a chtěl bych ho vysadit, můj psychiatr souhlasí ale na otázku jestli s tím budou problém řekl že v žádném případě, no tak jsem si zjištoval informace a ke svému zděšení se dočetl co se všechno může přihodit takže jsem se rozhodl vysazovat rivotril velmi postupně, zatím jsem dávku snížil z 1mg denně na 0,75mg denně no a i takto malé snížení mi občas přináší problémy, jednou za čas je mi prostě ,,špatně´´ jsem neklidný a napjatý ale chci vydržet protože to není zas tak hrozné a chci se toho opravdu zbavit nejlépe to nebrat vůbec a chtěl jsem se zeptat jestli je vhodně když je mi jednou za čas špatně vzít jiný lék jen pro tu chvíli kdy mi je špatně, jde o lék lexaurin a beru ho jen ve chvílích kdy je mi opravdu špatně a nechci brát rivotril a taky jsem se chtěl zeptat jak rychle ho mám vysazovat resp. po jaké době opět snížit dávku a případně o kolik??? A jen jsem chtěl dodat že dnešní psychiatrie je jeden velký bordel, je pravda že bych bez léků asi nebyl, ale být závislý mi přijde jako krutá daň za vyumělkovaný klid, a ještě jsem se chtěl zeptat jakou jinou možnost mám než brát výše zmíněný lexaurin co pomáhá a neničí to organismus, mám na mysli homeopatika a bylinky popřípadě něco jiného a pokud o něčem takovém víte byl bych Vám zavázán.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi bych redukoval dávku po 0,25 za týden. Obtíže by až nějak vážné být neměly, pomoci by mohlo magnesium, meduňka lékařská (obvykle dávám Magne B6 1-1-1, a Meduňku lékařskou klidně celodenně, má sedativní efekt). Kdyby se objevil velký neklid, záchvaty paniky, ... tak to asi bude složitější. Buď bych změnil medikaci na diazepam a pokusil se vysadit ten (je to stejná skupina léků, ale moje zkušenost je, že vysazování jiného léku jde lépe a navíc má diazepam mnohem delší poločas - vysazuje se tedy lépe), nebo přidat antidepresiva skupiny SSRI (jsou mnohem bezpečnější, závislost a obtíže s vysazením jsou v porovnání s BZO minimální) a pak terpve vysadit, antidepresiva bych pak vysadil v červnu 2009. Z homeopatik zkuste sedatif pc - moje zkušenosti s ním nejsou jednoznačně pozitivní, ale pokud někomu zabral - tak to bylo dost dobré. Lexaurin vyhoďte. Jednak je to z bláta do louže, druhak kombinováním více věcí se do toho ještě více zamotáte. P.s. Je také dobré vědět, že je spousta duševních obtíží, které se bez farmak nezmírní. :-) Držím palce a napište jak vám to jde.