Diazepam
nikita57
Dobrý den, začala jsem se léčit na epilepsii beru lamictal a moje lékařka mi doporučila i diazepam pokud se necítím dobře nebo jdu např. na nějakou delší cestu nebo do kina atd.. Moje otázka zní jak často můžu užívat diazepam 5 abych na něm nebyla závislá. Beru jej asi 2 až 3 tablety za týden a mám strach jestli to není moc, je tam nějaká hranice? děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, v souvislosti s epilepsií má užívání benzodiazepinů jiný kontext. Přeci jen potřeba zabránit epileptickým paroxysmům je významější než riziko vzniku závislosti. Při této frekvenci a vašem onemocnění bych jinak počítal spíše s tím, že se závislost spíše nerozvine, nebo to bude trvat dlouho. Diazepam mi jinak přijde jako dobrá volba, má dlouhý poločas, funguje spolehlivě, je roky vyzkoušený. P.s. Ono je to složité, když člověk zjistí že trpí nějakým onemocněním, musí brát léky, které mají různé vedlejší efekty a komplikace, ale ono nezbyde než se s tím nějak porovnat. Zbytečně se nezúzkostňujte. Držím palce. :-)