je to zavislost???
no_name
dobry den, mu pritel velice casto kouri marihuanu(v poslednich mesicich takrka skoro denne).vim, ze vyzkousel i jine drogy (LSD,pervin)...ze vsim ale dokazal prestat a to dokonce i s pernikem, se kterym to bylo ale tezsi.ale dokazal vyhrabat se z toho a dneska uz mu pry nic takoveto drogy nerikaji....ovsem...az na tu marihuanu.problem je ale v jeho pristupu-nema chut nic s tim delat a mysli si, ze s tim nema problem, nechce si to pripustit.ja ale vim, ze je na tom zavisly...sice nehuli ganju intenzivne, ale musi ji mit kazdy den...je to zavislost??prosim, poradte mi jak mu muzu kdyztak pomoct...velmi mi na nem zalezi a nechci ho ztratit...bude mu osmnact a marihuanu kouri od nejakych svych 15....myslite si, ze za tu dobu se uz muze rozvinout napr. psychicka zavislost???predem dekuji za odpoved...

Odpověděl:
Zdravím vás, je pochopitelné, že vás přítelovo každodenní užívání marihuany trápí a nelíbí se vám to. Nicméně pro tuto chvíli je podstatné to, jak to vidí váš přítel. A ten si nepřipouští, že by měl problém, který by měl nějak řešit. Vy mu tedy de facto nemáte s čím pomáhat. Dokud se jeho přístup nezmění, mnoho s tím nenaděláte. Samozřejmě tím nechci říct, že je to takto v pořádku. Váš přítel měl v minulosti problémy s pervitinem a i kouření marihuany má svá rizika, a to jak zdravotní, tak právní - je to nelegální droga. Nevím, zda jste si již zkoušela s přítelem o svých obavách promluvit, zkuste se ho zeptat, proč je marihuana pro něj v životě tak důležitá, co mu dává a zda by nešla nahradit něčím jiným. Vím, že to pro vás není jednoduché, ale vůli ke změně musí mít váš přítel. Vy za něj abstinovat nemůžete. Hodně štěstí. PS: Ano, při pravidelném, častém a dlohodobém užívání marihuany na ní vzniká psychická závislost.