Heroin-Substituční léčba
JOHANA
Heroin-Subutex JOHANA (12.10.2008 21:44) Přes rok užívám heroin, v poslední době častěji než bych chtěla. Chodím do práce a "Ačka" si nemohu dovolit. Už to nezvládám ani finančně. Jakým způsobem bych mohla požádat o substituční léčbu?? A koho?? Jaké jsou podmínky aby mi byla schválená. Děkuji a čekám na odpověď. PRO: Bára Orlíková (13.10.2008 15:09:57) Už jsem se setkala se spoustou opovrhování mou osobou a mým životním stylem a to i u lékařů. Vaše pomoc je proto velice důležitá. Ve skryté poznámce jsou údaje která jste chtěla vědět.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že jste se ozvala a omlouvám se za pozdní odpověď. Doporučila bych Vám obrátit se na kontaktní centrum pro uživatele drog (možná by stačilo i telefonicky) a probrat s nimi situaci, aby Vám doporučili lékaře, se kterým spolupracují nebo s ním mají zkušenost a který by Vám napsal Subutex/Suboxone. Kontaktní centra pracují s lidmi, kteří užívají drogy, takže tam z žádného hodnocení, ostudy a podobně, nemusíte mít strach. Posílám i kontakt na psychiatrickou ambulanci zaměřenou na závislosti, v Ostravě, kde by Vám tento lék měli předepsat (bohužel nevím, jaké jsou čekací doby a možné termíny objednání). Tato ambulance je vedená lékařkou, která zároven vede i metadonový substituční program v Ostravě, takže bude problematiky znalá a nemusíte se také žádného odsuzování obávat. Na metadonové substituční centrum posílám pro jistotu také kontakt (i když si myslím, že pokud užíváte heroin rok a chodíte zatím do práce, tak by pro Vás léčba metadonem nebyla nejvhodnější). Netroufám si poslat kontakty na obecní psychiatrické ambulance, protože lékaře ve vašem regionu bohužel neznám a ze zkušenosti vím, že v kontaktních centrech většinou disponují kontakty na lékaře, kteří se v drogové problematice vyznají a mohou nabídnout substituční léčbu. Takže přeji hodně štěstí a dejte vědět, jak to dopadlo. Držím palce. Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 595 627 005; 602 670 789 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Frýdek - Místek, Kontaktní centrum Renarkon Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, 1. patro, Frýdek - Místek, 738 01 telefon: 558 628 444; 606 694 244 Mgr. Aneta Kalusová http://www.renarkon.cz Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici s poliklinikou AT ambulance 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597 373 209 Prim. MUDr. Jitka Svobodová http://www.fnspo.cz Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici s poliklinikou Substituční léčba-metadon 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 telefon: 597 373 209 Prim. MUDr. Jitka Svobodová http://www.fnspo.cz