tramal
Anče
Četla jsem v poradně rady,které dáváte lidem , kteří mají problémy s tramalem a chtěla bych Vás požádat o pomoc.Před asi 10 lety jsem si vzala tramal na vymknutý kotník a kromě úlevy od bolesti jsem cítila pohodu a klid.Brala jsem ho i na bolesti v zádech,po extrakci osmiček a na bolesti při menstruaci.Začala jsem na dávce l50 až l00, nejvyšší dávka 800.Snažila jsem se snižovat na 500,400,300,200 denně. Na dávce 200 mívám zimnici, bolesti v kloubech,břicha, úzkost, že se příteli něco přihodilo, že ho musím tudíž navštívit. Nemoho proto pracovat ve svém oboru a pracuji jako uklizečka.Mám za sebou i 2měsíční pobyt v psychiatrické léčebně, kde mne po Detoxu, kde jsem dostávala 9 dní Subutex, po němž jsem se po dlouhé době cítila zase jako člověk přeřadili na protialkoholní oddělení.Zde jsem trpěla úpornou nespavostí, těžkými depresemi a kdybych nevyrostla v křestansky založené rodině asi bych zvolila sebevraždu,abych měla konečně klid.Dostávala jsem léky Tiapridal, Chlorprothixen, ty nepomáhaly.Protože jsem nedokázala nabodovat v přísném režimu body, byla jsem přeřazena na oddělení s mírnějším režimem, kde potíže pokračovaly , dokud jsem nezrecidivovala.Prosím o adresu či kontakt na substituční centra čí specializovaného psychiatra, kde bych mohla začít substituční terapii nejlépe asi na subutexu, příp. zkusit velmi pozvolna i vysazovat Zajímaly by mne i adresy léčeban, kde se postupuje tak, jak o tom píšete na Vašich stránkách. Závislý se převede na jiný opiát - stabilizace, snížení, stabilizace atd.Přednost bych asi ale dala ambulantní substituci. Je mi 30 let, mám přítele, chtěli bychom dítě. Jsem z Brna. Díky za Vaši pomoc. Anče

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, vypadá to, že jste rozhodnuta obrátit se se svým problémem na odborníka. Jste z Brna a tak Vám mohu doporučit o.s. Podané ruce www.podaneruce.cz, resp. jejich psychiatrické ambulance www.podaneruce.cz/cz/programy/psychiatricka-ambulance/ Nabízejí kontakty na dvě zařízení: 1. Psychiatrická ambulance MUDr. Jany Novotné, Jugoslávská 13, 639 00 Brno - Černá Pole, tel.: +420 543 210 848, 2. Psychiatrická ambulance, Hapalova 22, 621 00 Brno, tel.: +420 541 227 704). Obě zmíněné ambulance nabízejí substituci i postupnou detoxifikaci. Doporučuji Vám dopředu si tam zavolat a objednat se. Držím Vám palce a budu ráda, když dáte vědět, jak jste pochodila. S pozdravem, Gabriela Koryntová.