nevím jak dál
Lálí
Dobrý den..Nemám moc dobrý pocit,když o těchto věcech mluvím,ale myslím že můžu být otevřená.Jsem úplně zoufalá už nevím jak dál.Díky drogám nemám nic..rodinu..prostě nic.Beru pervitin...dlouho a často.Jenže s přítelem..A když si dáváme spolu..ani jeden se nemusíme..Booože ať už to zkončí.Jsme náladová,agresivní..nic nezvládám.Několikrát jsem si dala větší dávku a byla totálně mimo,jednou jsem spadla do bezvědomí,bylo to strašný.Ale neponaučilo mě to,chtěla jsem víc a víc a víc.Beru to do nosu,ale už mi to nic nedělá.Já už nevím kudy kam,když to brát nechci tak přímo ječim na přítele ať toho taky nechá,že nás to ničí.Slibuje mi hory doly a já mu věřím,jenže?Přijde sjetej domů a myslí si že to nepoznám!Tak na něj ječim!ale ne protože si dal,ale proto že mi nenechal.už to nemám pod kontrolou,vim že mi žádné K-centrum nepomůže,to je zbytečné.nevím jak dál.

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu v tom, že pokud sama nebudete motivovaná svůj život změnit, nepomůže vám ani Káčko. První krok ke změně už jste udělala - přiznala jste si, že to nemáte pod kontrolou. To vyžaduje hodně statečnosti. Teď Vás čeká druhý krok, ještě těžší - poprat se s tím. Můžete to zkusit úplně sama, ale to jste jistě zkoušela a kdyby to šlo, asi byste nepsala sem. Dostáváme se zpátky ke Káčku. Káčko Vás nebude léčit. Můžete tam ale chodit na tzv. předléčebné poradenství - tzn. že Vám během cca 4 sezení pomohou najít a zprostředkovat pro vás odpovídající typ léčby. Možností je celkem dost - ambulantní nebo pobytová léčba - krátkodobá léčba typu psychiatrické léčebny nebo dlouhodobější pobytová léčba komunitního typu. (Tu bych Vám i podle toho mála, co jste o sobě napsala zřejmě doporučil). Ani léčba však není místo, kde by Vám někdo pomohl a Vy byste pro to nemusela nic dělat - i tady platí, že si musíte pomoci sama. Léčba Vám pro to jen nabízí ideální podmínky. Tuším ještě další otázku, která Vám zřejmě běží hlavou. Jestli se můžete léčit společně s partnerem nebo ne. Nemůžete - léčba dvou závislých partnerů je velmi neefektivní a nikdo jí proto nedělá. Jsou 2 možnosti - léčit se každý zvlášť a pokud budete oba úspěšní, mohl by Váš vztah pokračovat. Zbavit se závislosti ale není jednoduché a často to vyžaduje naprostou změnu celého života. Pokud to myslíte vážně, nastupte to léčby, rozejděte se s partnerem a po léčbě začněte nový život bez drog. Je to velmi kruté a jistě se Vám to nečte lehce, ale takhle vypadá cesta, která má největší šanci na úspěch. Jestli se po ní vydáte, je na Vás. Kdybyste měla jakýkoli další dotaz, směle napište. Přeju hodně štěstí. TN