drogy
kikina
Dobrý den paní Koryntová,píši Vám abych napsala kam se věci posunuli.Dozvěděla jsem se nepřijemnou věc.Tedy Vám napíšu co vím už déle.Vím.že můj přitel má problémy se srdcem.Ted si semnou sedl a řekl mi,že je nemocný.Nikdy prý žádné drogy nebral jen prý pro něj bylo lepší ze sebe udělat fetaka než aby mi řekl pravdu o tom,že musí brát na bolesti Apaurin a ještě Sustanon.Protože má prý oslabený imunitní system ani doktoři pořadně nevědí co mu vlastně je.Naznačil mi,že každý den čeká na to až umře.Má také prý špatnou krev.Jen nechtěl abych se trapila a litovala ho.Pořad jen brečí(nikdy jsem to u něj neviděla) a koukám kam se ten kluk ztrací.Cetla jsem jeho lékařskou zprávu.Jezdí se léčit do Prahy.Nevím co si o tom mám myslet.Každopádně to semnou dost hnulo,ale ted nevím jak se ktomu postavit nebo to řešit.Zkoušela jsem si o těchto lécích více vyhledat na internetu ale moc jsem se toho nedozvěděla.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, na začátku října jste mi psala, že jste se dověděla, že přítel bere drogy. V další části příběhu si k Vám dával přítel peníze a mluvil o tom, že drogy už brát nechce. Opakovaně jste mluvila o tom, že z něj máte strach a kdyby bylo kam odejít, nejspíš byste odešla. Už dlouho víte o tom, že má přítel něco se srdcem. Teď před Vás položil lékařskou zprávu, které příliš nerozumíte. Tvrdí Vám, že může každým dnem umřít a stále brečí. Nechtěl Vás takovouhle informací trápit, tak Vás trápil tím, že je "feťák". Bohužel ani já takhle na dálku nedokážu posoudit, o jaké onemocnění jde. Léky, které užívá, jsou Apaurin (je to injekčně podávané diazepamum, užívá se na bolest, často je zneužíván i mezi narkomany, pro bližší informace se můžete podívat na www.lekarna.cz/apaurin-10x2ml-10mg-injekcni-roztok/ o zneužívání tohoto a podobných léků se dovíte více na www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=6/ a Sustanon (jsou to injekčně podávané estery testosteronu, mužského hormonu, mohly by s ním souviset změny nálad, deprese, možná větší agresivita Vašeho přítele, více informací najdete na www.lekarna.cz/sustanon-250-inj-1x1ml-250mg/ Je-li pravda, co Vám přítel o své nemoci řekl, domluvte se s ním na společné návštěvě u jeho lékaře. Ten jistě ocení informace o chování přítele z Vaší strany a také by Vám měl být schopen vysvětlit alespoň to, co se s přítelem děje po užití léků. Přítel může dát svému lékaři souhlas s tím, aby Vás o jeho nemoci a výhledech informoval. Zejména v situaci, kdy jeho léčba tak hluboce zasahuje Váš vztah, je vzájemná informovanost pro pochopení toho, co se děje, velmi důležitá. Vy jste těhotná. S přítelem jste se na miminko moc těšili. Pro všechny by tedy teď mělo být důležité, abyste byla psychicky i fyzicky v co možná největší pohodě. Je jasné, že je-li přítel nemocný, nebude nejšťasnější. Ale jde o to najít přijatelný a nejlepší kompromis pro všechny. Je-li přítelova nemoc taková, že Vás psychicky i fyzicky ničí a bojíte se ho, je rozumné se do doby, než se jeho nemoc nějak stabilizuje, domluvit na dočasném řešení. Nemusí to znamenat hned to, že se už nikdy neuvidíte. Můžete se vídat vcelku intenzivně. Ale pořád byste měli brát ohled na Vaše těhotenství! Nejen Vy, ale i přítel! O pomoc hledání vhodného řešení můžete poprosit ošetřujícího lékaře Vašeho přítele, který Vás pravděpodobně odkáže na nemocničního psychologa. Přeju Vám hodně sil a budu ráda, když se znovu ozvete. S pozdravem, Gabriela Koryntová