pavla
Děkuji za odpověd. Paní doktorko jak schůdně vysvětlit 10 a 8 letému dítěti , že jejich babička pije. (a zda vůbec) Bydlíme totiž v rodinném domku a často k nám chodí spolužáci dětí. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, asi Vám nenadiktuju přesnou větu, jakou jde 8 nebo 10 letému dítěti vysvětlit, že babička moc pije. Ale dám Vám jednu radu - zkuste se nejprve dětí zeptat, co vědí o alkoholu a závislosti na něm (jak vypadá opilý, jak závislý alkoholik, jestli je to na něm poznat a jak, proč pijí, jestli chtějí pomoc a jak jim pomoct). Možná Vás překvapí. A pak uvidíte, co a jestli vůbec bude třebova vysvětlovat. Sama jsem zastáncem toho, že by dětem podobné věci měly být vysvětleny. Hlavně těm, které se s problémem setkávají často. Kdybyste se s žádostí o pomoc obrátili na MUDr.Chvíleho (kontakt jsem vám psala minule), můžete se zeptat na jeho zkušenosti a doporučení. A možná by bylo zajímavé, vážně (bez útoků a výčitek) se zeptat maminky, co byste měli dětem říct. Přes internet, na základě těch pár informací, co mám, se "dobře" radí. Konečné rozhodnutí je ale na Vás. Držím palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.