tramal
dodo
dobry Den chcem se spitat beru tramal tramalbene kapky asi 1rok nevim cim to je ale rano ked stavam do skoly tak cestou do skoly vonku sa stale trasiem nevim ale vonku vobec neni zima ale stale sa trasiem je mi zima ale uz ked pridu do skoly do tepla tak uz ne uz je to v pohode nevim aj ked si dam vecer tramal asi 80kapky tak si lahnem do postele a zacne mi zase byt zima klepem sa nevim muzete mi pomoct cim to je ci to je tym tramalom triasu sa mi aj ruky ako keby som bol zavisli na alkohole ale vubec nepijem nic len berem tramal ale v malich davkach za 1den asi 100kapi alebo 80kapi najvic prosim pomozte mi ale ku psichologovi se bojim ist dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Tramal je opiát, na kterém vzniká silná závislost. Běžná doporučená dávka je 20-40 kapek, neberete tedy vůbec malé dávky. To, co popisujete mohou být jednak opravdu abstinenční příznaky a jednak také vedlejší nežádoucí účinky Tramalu, popsané v příbalovém letáku. Předpokládám, že nějaký lékař Vám tyto silné léky předepisuje, a že k tomu má dobrý důvod. Tramal by se rozhodně neměl bezdůvodně a bez konzultace užívat. Poraďte se tedy kdyžtak s tímto lékařem. Pokud tomu tak není, doporučovala bych Vám najít si psychiatra, který Vám Tramal pomalu sníží, vysadí nebo nahradí lékem, který budete lépe snášet. Nemusíte se bát, že by se Vám stalo něco nestandardního. Na Tramalu vznikne závislost celkem brzy v podstatě u každého a mnoho pacientů je nepříjemně překvapeno.