drogy
kikina
Dobrý večer paní Koryntová, tak vám zase píšu a chci se svámi podělit o to jak to dál probíhá.Takže nic se skoro nemění jen sliby,sliby..Ted jsem už rozhodnutá a vím,že sním zustat nechci.Jedinej problém který mám je ten,že se ho nemůžu zbavit .Zkoušela jsem mu rozumně říct,že sním dálle nechci žít ale on o tom nechce slyšet.Rekl,že se mě nevzdá a já nevím jak tuhle situaci řešit.Nemám kam jít..jedině k rodičum ale ty bydlí vedle ve vchodě,takže si nepomůžu.Tvrdí,že se nenechá připravit o dítě a že mi ho raději veme jak se narodí.Toho se nebojím ale způsobem jakým mi to říká je hroznej.Vím,že tohle je drogová poradna a já vám už ted píši uplně o ničem jiném.Zatím nevím kam se obratit a ani nevím jestli bych dokázala s někým o tom mluvit z očí do očí protože na tom nejsem psychycky nejlíp.když se me někdo zeptá co semnou je hned začnu brečet .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, jsem moc ráda, že jste znovu napsala. Vypadá to, že jste pevně rozhodnutá od přítele odejít. Takové rozhodnutí jistě nebylo snadné. Jste si tím jistá? Jestli chcete skutečně odejít, pak máte pravdu, že jít bydlet do vedlejšího vchodu asi není ideální řešení. Ale také píšete, že jinou možnost, kam odejít, nemáte. O to je situace složitější. Chování, které u svého partnera pozorujete mi podle Vašeho popisu připomíná domácí násilí. Trápíte se, bojíte. Přítel Vás psychicky i fyzicky ničí. Chcete odejít, ale on Vám v tom brání. Vyhrožuje, že se Vás nevzdá a nechce o odchodu slyšet. Vyhrožuje i tím, že Vám sebere dítě hned po porodu. A způsob jakým s Vámi mluví Vás "děsí". Kdybyste se podívala na stránky organizací jako je o.s.Acorus nebo Bílý kruh bezpečí, jistě se tam najdete (www.acorus.cz, www.bkb.cz, tel.linky 257 317 110 - Bílý kruh bezpečí, 251 511 313 - DONA linka). Ani v těchto situacích neexistuje jednoduché řešení, ale existují možnosti, jak postupovat. Může to být třeba tak, že v případě ohrožení opakovaně zavoláte policii a ta příteli nakonec zakáže vstup do Vaší blízkosti. Může to dojít i tak daleko, že využijete možnosti jít bydlet do utajeného bytu ve vzdálenějším městě apod. Obě uvedené varianty jsou však velmi radikální a nejspíš se neobejdou bez emocí a problémů. V tuhle chvíli bych být Vámi zkusila kontaktovat některou z uvedených linek - po telefonu budete moci probrat s někým nestranným svoji situaci a znovu promyslet možnosti. Sama se pak můžete rozhodnout pro osobní návštěvu. Uvidíte. Řešení, která jsem zmínila já, jsou jen pro příklad a Vy se nakonec můžete rozhodnout úplně jinak. Já Vám držím palce, přeju odvahu a budu ráda, když dáte vědět, jak to vypadá. Přeju hodně štěstí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.