dotaz ohledne chodu v lecebnach
ironva
Opet se na vas obracim a tusim ze jiz naposled, bude-li se vse vyvijet, tak jak si prejeme! Ptam se na ciste prakrickou vec! Kdyz se clovek dostane do protialkoholicke lecebny, jak ma jiz zminovana tchyne. Ktera se zatim nachazi v nejakem pred lecebnem procesu, nebo nevim jak to nazvat. Samotne leceni ji teprve ceka. Jsem k ni mozna podvedome lehce zahorkla a prijde mi silene prehravany to, jak za ni obden nekdo jezdi. Babicka, tchan, svagrova.... urcite by se navstevovat mela ale nevim, zda si je vedoma toho, ze nic z toho nemuselo byt! Na lecbu pristoupila. Nejak se vse obratilo a vsichni jsme ji nejak pemluvili k lecbe,zatim slibuje, ze tedy tu 3mesicni kuru podstoupi. Predposledni navstevu co za ni byli strasne chtela aby privezli meho syna jejiho vnuka, teprve trileteho za ni,aby ho videla!Jsem nejak proti. Nevim proc, ale nezda se mi jako prilis vhodne prostredi pro dite, i kdyz on si to treba pamatovat casem nebude. Mam taky obavu aby ji to naopak nedemotivovalo a aby nedosla k tomu, ze uz chce jet domu, ze behem tech tri mesicu se malej hodne zmeni. Moc bych si prala aby se vse obratilo k lepsimu...to urcite...ale nevim, jak se nyni chovat! Zajimalo by mne jak to v lecebne probiha, jak je to s navstevama, s telefonatama...nekde jsme slysela ze nic z toho, alepson ze zacatku neni povoleno! Jak moc je prospesne nase caste navstevovani ji...jeslti ji to naopak nevytrhava z jejiho tam nastoleneho rezimu a stavu mysleni.Jeslti nase navstevy nejsou jakymisi kroky zpet! A jsem postupem casu nejak zahorkla i kdyz vim, ze ona svadi asi obrovsky boj sama se sebou a jako zenu ktera od 20 zije porad ve stejnem kolektivu a na stejnem miste..skolnice bydli ve sve praci....ze to musi byt hrozne tezke..najednou nemit to, nac je zvykla.. A jeste jeden dotaz, bylo ji vrele doporuceno zmenit zamestnani, myslim tim od lekare.Z duvodu tlaku na psychiku!Zajimalo by mne vas nazor a co bychom nemeli podcenovat!Dekuji opravdu si vazim vasich odpovedi!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jsem ráda, že se celá situace vyvíjí tak dobře. Máte pravdu, že v některých zařízeních nejsou návštěvy ani telefonáty povoleny první měsíc (návštvy dokonce déle). Tak je tomu ale většinou v terapeutických komunitách pro závislé na nealkoholových drogách. Ty mají trochu jiný režim, náročnější, a také tam jsou závislí delší dobu, i rok. Proto je na všechno více času. Je pravda, že tchýně by se teď měla především soustředit na sebe a na své potíže. Jinak utečou tři měsíce a nic se také nemusí změnit. Sám pobyt v léčebně neléčí. Být Vámi, konzultovala bych častost návštěv s lékaři nebo zdravotnickým personálem přímo na oddělení. Oni vědí nejlépe, co teď Vaše tchýně potřebuje. Co se týče Vašeho synka, máte naprosté právo ho tam nepustit a vůbec bych se Vám nedivila. Myslím, že pokud on po babičce nějak výrazně netruchlí, nebude mu vadit, že ji pár týdnů neuvidí (v dalších fázích léčby jezdí závislí na propustky domů). A ona to bude muset vydržet, to je myslím teď jeden z nejmenších problémů. Prostředí léčebny není nic zábavného pro tak malé dítě a těžko byste mu vysvětlovala, co se tam vlastně s babičkou děje. Také Vás chápu, že nejste najednou nadšená a naprosto důvěřivá. Naopak bych řekla, že Váš rezervovaný přístup, i přes veškerou podporu, je velmi na místě. Držím palce, aby vše dobře pokračovalo a kdykoli se ozvěte, když budete potřebovat.