přítel je závislý na pervitinu
Honey
Muj přítel bere posledni dobou často drogy. Snaží se přestat, ale vydrží to maximálně týden, už nejsem pro něj zábrana, lže mi, chodi pozdě, je furt s kamarádama. Takový nebyl, vím, že mě miluje, ale nemá motiv přestat, vzdává to dřív, než by se o to pokusil, ale mě to bolí, protože se pak chová hnusně k lidem co ho mají rádi. Sama už nevim jak reagovat když přijde vyfetovaný. prosim o pomoc. Jsem z Olomouce. Je tu třeba nějaké centrum? Poradna?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že obrátit se na odbornou pomoc je určitě dobrý nápad a v Olomouci existují zařízení, která Vám mohu doporučit. Níže jsou uvedené kontakty, nejprve bych se zkusila obrátit na poradnu uvedenou jako první v pořadí, případně na kontaktní centrum (druhé v pořadí). Pokud by byl nějaký problém, pro jistotu uvádím ještě další dva kontakty, kde by Vám mohli poradit, ale nepracují primárně s blízkými a partnery uživatelů drog. Pokud o situaci s přítelem promluvíte s někým z odborníků, získáte potřebné informace, podporu a taky se budete moci s něcí pomocí zorientovat v tom, co chcete a potřebujete, jak s přítelem komunikovat a jak si nastavit hranice, za které už nepůjdete. Pokud přítel nebude ochoten se situací něco dělat, obávám se, že přes všechny Vaše snahy nebude možné do budoucna vztah udržet. Pokud bude mít zájem něco změnit, tak by Vám samozřejmě odborník doporučil, jak postupovat dál. Zatím držím palce a myslete také na sebe. Vztah je o tom, že si dva lidé něco dávají. A vy v tuhle chvíli pouze dáváte a jak se zdá, tak zpátky moc nedostáváte... Olomouc, Poradna a ambulance pro uživatele drog, rodiče a osoby blízké o. s. Sdružení Podané ruce Sokolská 41, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034; 773 996 916 Mgr. Miroslav Charvát http://www.podaneruce.cz Olomouc, Kontaktní centrum o. s. Sdružení Podané ruce Sokolská 48, Olomouc, 772 00 telefon: 585 220 034 Mgr. Michaela Schaferová http://www.podaneruce.cz Olomouc, Ambulance AT při fakultní nemocnici I. P. Pavlova 12, Olomouc, 775 20 telefon: 588 444 618 MUDr. Jarmila Šmoldasová http://www.fnol.cz Olomouc, Centrum krizové intervence Ambulantní program Dolní náměstí 33, Olomouc, 772 00 telefon: 585 223 737 MUDr. Libor Gronský