Komunikace se synem
123
mam syna 18 let, jsem již starší matka, měla jsem ho v 41 letech, otec alkoholik, nežije s náma. Zjistila jsem, že syn kouří marihuanu a to dost často, myslím, že denně. Chodi na střední školu, taktak prochází, učit jsem ho ještě neviděla. Vůbec se spolu nedomluvíme, mám o něho strach, ať nesklouzne někam. Jeho kamarády teď neznám, říká, že mi po tom nic není.Chtěla bych poradit, jak mám s ním komunikovat abych ho odradila od drog.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, dříve než ho budete moci od něčeho odradit, budete potřebovat najít s ním cestu, jak vůbec komunikovat. Sama píšete, že se s ním vůbec nedomluvíte. Zkuste s ním mluvit o tom, co jeho zajímá, o čem jste třeba spolu nikdy mluvit nemohli. Syn je teď v dost těžkém věku a Vy jako matka, ještě k tomu starší, mu těžko můžete poskytnout v některých věcech porozumění, které by spíš našel u otce. Zkuste se s ním bavit "jen tak", navázat s ním znovu kontakt, nejen stále něco řešit. Pokud by se to nedařilo, doporučila bych obrátit se na některou z poraden pro rodinu a mezilidské vztahy a zkusit to probrat s odborníky osobně.