TEXT VAŠÍ ODPOVĚDI:Zdravím Vás. Hašiš obsahuje stejnou účinnou látku jako jiné konopné drogy, tedy THC. THC se dá detekovat z krve max do 14 dnů, ze vzorku moči cca do jednoho měsíce. Po jednorázovém užití bývají všajk testy z moči do 14 dnů negativní. Déle se dá zjistit její užití ze vzorku vlasů. THC se ukládá v tucích a jeho detekce v těle je možná poměrně dlouho, u jiných drog se jejich užití dá zjistit například jen několik hodin nebo dní (kokain, heroin). Proč se na to vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaký problém? Ptám se na tyto otázky, protože jsem před necelými třemi týdni zkusila poprvé v životě drogu-marihuana, a od té doby toho strašně lituji, protože mě za necelých 14 dní čeká vyšetření na omamné a psychotropní látky a v případě nálezu mám po budoucnosti. Nevím jistě, jestli v tom jointu byla jen marihuana nebo třeba i hašiš, nemám s tím žádné zkušenosti. Myslím, že mi je k dobru to, že jsem vykouřila zhruba jen čtvrtku jointa, protože jsem ho kouřli ve čtyřech, ale stejně mám z toho hrozný strach!já jsem tak hloupá! Bára Orlíková (17.10.2008 11:08:42) Zdravím Vás. Myslím, že se pozitivního nálezu (tedy toho, že se to zjistí), nemusíte ve Vašem případě obávat. Doba, před kterou došlo k užití drogy, bude v době testování více než měsíc. Po jednorázovém užití skutečně není pravděpodobné, že by se droga dala detekovat po tak dlouhé době. Pokud chcete mít jistotu, tak si můžete zkusit koupit v lékárně test na THC, který se prování ze vzorku moči (funguje na podobném principu jako těhotenský test, je to destička, do které kápnete pár kapek moči a po několika minutách se Vám zobrazí výsledek - zda je test negativní nebo pozitivní). Test stojí cca 100 Kč. V tuto chvíli bych předpokládala, že se Vám již zobrazí negativní výsledek. Takže se neděste. Kdybyste potřebovala, tak znovu napište. A příště se experimentování vyhněte :-) Děkuji za radu, ten test na THC o kterém jste se zmiňovala, jsem již udělala a vyšel mi negativní, ale prý se na tento test nedá spolehnout, nedá se srovnávat s laboratorními testy, ten test v lékárně určí prý THC jen na dvě destinná místa a laboratorní test je na 6 desetinných míst, takže poku mám v těle 0,001 thc, lakmusovový test mi ukáže, že mám nález negativní, ikdyž ve slutečnosti bude pozitivní-tohle mám od odborníka. Já jsem jinak celkem pozitivní člověk, co se týče pohledu na život, ale tohoto se opravdu obávám. Už nikdy takovou hloupost neudělám.

Odpověděl: Bára Orlíková
Opravdu po jednorázové zkušenosti je nanejvýš nepravděpodobné, že by Vám v testech po tak dlouhé době od užití byli schopni THC detekovat. Spolehlivost testů, které jste si udělala, je kolem 99 % a k tomu 1 % je obvykle uváděno, že spíše vykáží vzhledem k velké citlivosti falešně pozitivní výsledek než falešně negativní. Uvádí se, že je potřeba výsledky tohoto orientačního testu potvrdit přetestováním v laboratoři v případě, že výsledek testu je v rozporu s tvrzením testovaného (např. klient tvrdí, že drogu v žádném případě neužil a přesto je výsledek testu pozitivní, pak je potřeba udělat konfirmaci v laboratoři, která prokáže, zda se jednalo či nejednalo o falešně pozitivní orientační test). Takže bych na Vašem místě považovala výsledek testu za spolehlivý. Navíc pokud byl test nyní negativní, po dalších čtrnácti dnech si nemyslím, že by se mohlo stát, že by byl výsledek pozitivní, i když bude test proveden laboratorně. Nepanikařte. Držím palce.