Odpověď na odpověď
TEXT VAŠÍ ODPOVĚDI:Zdravím Vás. Hašiš obsahuje stejnou účinnou látku jako jiné konopné drogy, tedy THC. THC se dá detekovat z krve max do 14 dnů, ze vzorku moči cca do jednoho měsíce. Po jednorázovém užití bývají všajk testy z moči do 14 dnů negativní. Déle se dá zjistit její užití ze vzorku vlasů. THC se ukládá v tucích a jeho detekce v těle je možná poměrně dlouho, u jiných drog se jejich užití dá zjistit například jen několik hodin nebo dní (kokain, heroin). Proč se na to vlastně ptáte? Hrozí Vám nějaký problém? Ptám se na tyto otázky, protože jsem před necelými třemi týdni zkusila poprvé v životě drogu-marihuana, a od té doby toho strašně lituji, protože mě za necelých 14 dní čeká vyšetření na omamné a psychotropní látky a v případě nálezu mám po budoucnosti. Nevím jistě, jestli v tom jointu byla jen marihuana nebo třeba i hašiš, nemám s tím žádné zkušenosti. Myslím, že mi je k dobru to, že jsem vykouřila zhruba jen čtvrtku jointa, protože jsem ho kouřli ve čtyřech, ale stejně mám z toho hrozný strach!já jsem tak hloupá!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že se pozitivního nálezu (tedy toho, že se to zjistí), nemusíte ve Vašem případě obávat. Doba, před kterou došlo k užití drogy, bude v době testování více než měsíc. Po jednorázovém užití skutečně není pravděpodobné, že by se droga dala detekovat po tak dlouhé době. Pokud chcete mít jistotu, tak si můžete zkusit koupit v lékárně test na THC, který se prování ze vzorku moči (funguje na podobném principu jako těhotenský test, je to destička, do které kápnete pár kapek moči a po několika minutách se Vám zobrazí výsledek - zda je test negativní nebo pozitivní). Test stojí cca 100 Kč. V tuto chvíli bych předpokládala, že se Vám již zobrazí negativní výsledek. Takže se neděste. Kdybyste potřebovala, tak znovu napište. A příště se experimentování vyhněte :-)