Petula
dobrý den. Jsem v těžké situaci kterou už nevím jek řešit. Můj manžel bere pervitin. Věc je o to horší,že máme roční holčičku. Bral ho i před svatbou,dokonce šel kvůli mě do léčebny,protože já nic neberu, a drogy,upřímně řečeno nesnáším. připadám si trochu hloupě přiznat,že manžel užívá drogy již 10 let, s tím, že poslední roky,přesneji 4 or 5let tak jednou měsíčne i.v. po léčebně kterou absolvoval tak před 3 roky, tak půl roku nebral, pak se ale opět k užívání vrátil. Do toho jsem otěhotněla, manžel braní předemnou úspěšně nějaký čas tutlal,takže jsme se vzaly. ale byla to lež, bere dál. situace by nebyla tak hrozná, kdyby při tomto svém občas.braní netrpěl paranoiama, a celkově mu nehrabalo,omlouvám se, ale nelze to napsat jinak. začal navštěvovat ambulanci,ale opět to nikam nevede. a já se ptám co dál. máte zkušenosti, má smysl ještě vůbec takovému člivěku věřit a podporovat ho?? už mám jen rok času, než naše dítě začne chápat, že táta je občas hodně divnej. popř. jestli lze takhle poradit, na koho bych se měla obrátit, o radu či pomoc. mám strach jít někam o radu osobně kvůli sociálce. děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, jestli má nebo nemá cenu se dál snažit Vám neporadím, ale jsem si téměř jistý, že to víte sama. V současné situaci, dle mého soudu, děláte dobře, že se soustředíte více na potřeby Vaší holčičky než na potřeby manželovy. Nenapadá mě nic, co byste pro něj mohla udělat, krom toho, že mu jeho braní nebudete nijak ulehčovat. Tzn. nepodporujte ho, dokud bude brát. Nedejte na sliby ale pouze na činy. Vyhledat odbornou pomoc je jistě dobrý nápad. Budete mít lepší příležitost ujasnit si další kroky. Sociálky se rozhodně obávat nemusíte. Když napíšete odkud jste, mohu vám pomoci s vyhledáním kontaktu. Hezký den. Tomáš Nedvěd