jak pomoci a neublížit ?
batul
Syn,24 let , konzumace drog marihuana a pervitin.Příznaky, které popisujete tomu napovídají. Shání a utrácí peníze a neví za co, nevydrží v práci ,poslední rok výrazně zhubnul, zadlužuje se kde může, vede noční život, má sklony k depresím a v případě tlaku od nás i k podrážděnosti a agresivitě.Jak mu pomoci ? Vyhodit ho z domu, nechat ho ať se živí a žije jak umí a chce ? Pokud se nebude léčit dobrovolně, tak ho nechat osudu ? Přijde na to že je na špatné cestě a za jak dlouhou ? Jak ho dostat k lékaři či k odborné pomoci ? Už radši dost....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, když se o něj budete starat a ulehčovat mu braní drog, bude cesta "z kopce" v podstatě stejná, jen o hodně delší a pro všechny bolestivější. Je dospělý a zodpovědný sám za sebe. Pokud je na Vás agresivní, o to větší důvod, aby se o sebe postaral sám. Myslím, že je vždycky dobré zachovat vyvážený přístup, tedy podporu, pokud se člověk snaží abstinovat, ale ráznost, pokud chce jen žít na úkor druhých. A na Vás jako na otci je jasně ta rázná cesta.